CITAT (EKLO @ 26-10-2010, 23:00)

jag skulle gärna bli vitlöksodlare, men måste man verkligen köpa dem på "typ Plantagen" - finns det inget roligare ställe - på nätet? Kollade in Åke Truedssons - men det verkar inte riktigt uppdaterat, han kanske inte säljer längre? Andra tips? Odlar i södra Bohuslän, hade tänkt peta ned dem om ett par veckor - funkar det tro?
här är lite länkar till äldre trådar gällande utsäde.
vitlökstråden 08/09 och
törnvik frö ABkom även på att på www.alternativ.nu finns en tråd i ämnet. där finns det en som säljer utsäde. det är bra grejjer, har själv köpt därifrån.
beroende på väderleken så tror jag du har bra förutsättnigar att plantera vitlök fram i november månad. det är främst tjäle som skulle hindra men det är väl ingen risk för det än?
CITAT (Anja Danmark @ 27-10-2010, 07:22)

"jag testade för något år sedan att sätta solovitlök. de kom inte upp, troligtvis pga att de förvarats i frys under transport.
De er allerede kommet op, så et eller andet kommer der ud af det... De får jo også frost, når de står ude i jorden om vinteren, så det bør jo ikke skade dem.
mvh
Anja
oj, då har du satt dem tidigt. hoppas de övervintrar för det ska bli spännande att höra hur det gick. själv ska jag oxå sälja sololökar. fick sådana i år från en nepalesisk sort, ska tilläggas att den är mycket märklig