Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Usch, vän på Hospice
          netaave
          Inlägg 28-10-2010, 18:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Fick just ett samtal om en av våra knytdeltagare som också blivit en vän, han drabbades av en hjärntumör för ett år sedan och nu har alla behandlingar avslutats och han ska flytta till Hospice. Så tragiskt för en man i sina bästa år.

--------------------

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Klint
          Inlägg 28-10-2010, 18:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

trostar.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          netaave
          Inlägg 29-10-2010, 17:30
          Länk hit: #3

Medlem

Skickade ett mail igår, ville muntra upp honom lite. Fick ett svar som visar att han är en otroligt stark människa.

"Hej !

Ja, nu vore det en överdrift att påstå att det är bra. Har fått veta att behandlingarna inte haft nån effekt utan tumören har växt till sig i godan ro. Mina dagar är räknade, kort sagt. Fast å andra sidan mår jag fysiskt bättre än på länge. Inte direkt så jag skulle kunna bugga en hel kväll men jag har god lust.

Jag har flyttat in på ett boende på XXXXXX-gården och här är jättefint och alla är så vänliga så det känns nästan lite sirapssött ibland. <men det finns väl dom som är i behov av sån omtanke. Själv är jag fatalist ända ut i fingerspetsarna så jag tar dagen som den kommer, utan någon större sentimentalitet. Jag är ganska nollställd vilket troligen förvånar somliga och kanske stör andra. Men det finns inte mycket att ligga och sparka sig trött för. Bättre att göra så mycket som möjligt av den tid som är kvar.

Du får ha det så bra och satsa vidare på buggknyten. Dom är säkert uppskattade av många även om det finns ett visst svalnande intresse från andra håll. Håll ut! Säger NN och skickar kramar."

--------------------

Citera
          kroton
          Inlägg 29-10-2010, 17:45
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 26 248

Att lägga ut privata mail är bland det vidrigast. Stackars din så kallade vän. Du kan inte vara på riktigt.

Citera
          Anma
          Inlägg 29-10-2010, 18:55
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (kroton @ 29-10-2010, 18:45) *
          Att lägga ut privata mail är bland det vidrigast. Stackars din så kallade vän. Du kan inte vara på riktigt.

Håller faktiskt med, förutom på det sista.

Trots det skickar jag en tröstekram. Inte lätt att ha en döende vän.

Citera
          Alba
          Inlägg 29-10-2010, 18:58
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (netaave @ 29-10-2010, 18:30) *
          Skickade ett mail igår, ville muntra upp honom lite. Fick ett svar som visar att han är en otroligt stark människa.

"Hej !

Ja, nu vore det en överdrift att påstå att det är bra. Har fått veta att behandlingarna inte haft nån effekt utan tumören har växt till sig i godan ro. Mina dagar är räknade, kort sagt. Fast å andra sidan mår jag fysiskt bättre än på länge. Inte direkt så jag skulle kunna bugga en hel kväll men jag har god lust.

Jag har flyttat in på ett boende på XXXXXX-gården och här är jättefint och alla är så vänliga så det känns nästan lite sirapssött ibland. <men det finns väl dom som är i behov av sån omtanke. Själv är jag fatalist ända ut i fingerspetsarna så jag tar dagen som den kommer, utan någon större sentimentalitet. Jag är ganska nollställd vilket troligen förvånar somliga och kanske stör andra. Men det finns inte mycket att ligga och sparka sig trött för. Bättre att göra så mycket som möjligt av den tid som är kvar.

Du får ha det så bra och satsa vidare på buggknyten. Dom är säkert uppskattade av många även om det finns ett visst svalnande intresse från andra håll. Håll ut! Säger NN och skickar kramar."

Vet han att du lägger ut mailet här.

Citera
          kroton
          Inlägg 29-10-2010, 19:04
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 26 248

Odla. nu regler Brott mot PUL. Intrång i annans privatliv. T.ex. adresser, telefonnummer och e-postadresser. Det innebär bland annat att du under inga omständigheter i Forum eller Album får lägga ut kopior av e-postmeddelanden eller personliga meddelanden från tjänstens interna meddelandetjänst (PM) som du fått från annan medlem eller utomstående om du inte har dennes uttryckliga tillstånd att publicera materialet.

Citera
          Gita
          Inlägg 29-10-2010, 19:22
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Att lägga ut privata mail är oetiskt och kan väl till och med vara olagligt, fast i det här fallet nämns ju i alla fall inga namn,
          Sen vill jag ge en stor eloge till hospicevården. En god vän levde sina sista tre veckor på hospice, underbar personal som gjorde allt för att den sista tiden skulle bli så bra som möjligt. Som ett lyxhotell förutom att min vännina fick all nödvändig smärtlindring. Man till och med såg till att hon fick sitt favoritvin till maten och en liten wiskeypinne då och då.
          Gita

Citera
          netaave
          Inlägg 29-10-2010, 21:32
          Länk hit: #9

Medlem

Men det är väl klart som f-n att jag bad om lov, vad tror ni??
          Det enda han hade att säga om det var att ingen skulle kunna identifiera han och det finns ju inte en chans.

CITAT (Gita @ 29-10-2010, 20:22) *
          Att lägga ut privata mail är oetiskt och kan väl till och med vara olagligt, fast i det här fallet nämns ju i alla fall inga namn,
          Sen vill jag ge en stor eloge till hospicevården. En god vän levde sina sista tre veckor på hospice, underbar personal som gjorde allt för att den sista tiden skulle bli så bra som möjligt. Som ett lyxhotell förutom att min vännina fick all nödvändig smärtlindring. Man till och med såg till att hon fick sitt favoritvin till maten och en liten wiskeypinne då och då.
          Gita

Hoppas att det är så här också, tyvärr är det lite för långt bort för att jag kan åka dit spontant annars var det min första tanke när vi skrev. Att jag ville besöka honom.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 29-10-2010, 21:52
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (netaave @ 29-10-2010, 22:32) *
          Det enda han hade att säga om det var att ingen skulle kunna identifiera han och det finns ju inte en chans.

Det var ju inte så det framgick att du frågat. Men bra att du hade det och fått lov. Så var det utrett.

Citera
          netha
          Inlägg 29-10-2010, 21:58
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (netaave @ 29-10-2010, 22:32) *
          Hoppas att det är så här också, tyvärr är det lite för långt bort för att jag kan åka dit spontant annars var det min första tanke när vi skrev. Att jag ville besöka honom.

Vad hade han för intresse av att vi på Odla.nu Forum skulle få läsa hans svar på ditt mail ... undrar jag.
          Du la ju inte ut ditt eget till honom.

Är han medlem i forumet?

Citera
          netaave
          Inlägg 29-10-2010, 22:08
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (netha @ 29-10-2010, 22:58) *
          Vad hade han för intresse av att vi på Odla.nu Forum skulle få läsa hans svar på ditt mail ... undrar jag.
          Du la ju inte ut ditt eget till honom.

Är han medlem i forumet?

Det jag skrev till honom var bara att jag hört vad som hänt och ville skicka en kram.
          Jag blev så glad över hans svar, över den styrka det andades som jag också svarade på och som resulterade i ett långt telefonsamtal, jag berättade då att jag bloggar och skriver på ett antal forum och hade kommenterat beskedet jag fick här och på bloggen, undrade om jag fick lägga ut delar av svaret och det var ok under ovanstående villkor.
          Tror inte han är medlem här.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 29-10-2010, 22:16
          Länk hit: #13

Gäster

CITAT (netaave @ 29-10-2010, 23:08) *
          Det jag skrev till honom var bara att jag hört vad som hänt och ville skicka en kram.
          Jag blev så glad över hans svar, över den styrka det andades som jag också svarade på och som resulterade i ett långt telefonsamtal, jag berättade då att jag bloggar och skriver på ett antal forum och hade kommenterat beskedet jag fick här och på bloggen, undrade om jag fick lägga ut delar av svaret och det var ok under ovanstående villkor.
          Tror inte han är medlem här.

OK ... tycker bara att det kände så fel.
          Miste ju brorsa i våras .... han skulle in på Axlagården men hann aldrig så långt.
          Han visste att jag var medlem här ... men skulle ALDRIG tillåtit att jag lämnat ut honom på ett för honom främmande forum.
          Min undran är ... Varför la du ut mailet? Talade du om för honom att du är med i ett trädgårdsforum och att du ville lämna ut hans mailsvar där till allas beskådande för evig tid?

Min åsikt ang mail är att det är något mellan mig och den jag mailar med ... ingen annan har insyn.
          Vad man i förtroende säger ... kommer aldrig utanför inkorgen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-10-2010, 22:20
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag håller med Netha. Varför skulle han vara intresserad av att du lämnar ut hans mail till helt okända människor. Det är alltför långsökt. Undrar också varför du tror att vi har intresse av att läsa det?

Självklart väldigt tragiskt när människor drabbas av sjukdom på det sättet och jobbigt när det är någon man känner men jag tycker det är fel att lägga ut mail man fått av någon till allmän beskådan även om det inte framgår vem personen är.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 29-10-2010, 23:04
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vad jag har förståt så har inte Netaave lämnat ut några som helst namn på vederbörande !hon ville bara dela med sig av det hon upplever och vad hon känner för sin vän!ibland är det en befrielse att få skriva här när någon man älskar är dödsjuk,har själv en vän som kämpar för livet och kanske inte har så långt kvar.Förstår Neteaaves situation,hon mår jäkligt dåligt och ville bara få lite stöd här rolleyes.gif Du har mina sympatier Net aave kram1.gif

Citera
          netha
          Inlägg 29-10-2010, 23:11
          Länk hit: #16

Gäster

CITAT (Motti @ 30-10-2010, 00:04) *
          Vad jag har förståt så har inte Netaave lämnat ut några som helst namn på vederbörande !hon ville bara dela med sig av det hon upplever och vad hon känner för sin vän!ibland är det en befrielse att få skriva här när någon man älskar är dödsjuk,har själv en vän som kämpar för livet och kanske inte har så långt kvar.Förstår Neteaaves situation,hon mår jäkligt dåligt och ville bara få lite stöd här rolleyes.gif Du har mina sympatier Net aave kram1.gif

Men snälla ... jag var ju i samma situation i våras ... med skillnad att jag hade kontakt med min bror ... Inte som Netaave ... fått mail att en bekant blivit sjuk.
          Inte sjutton lägger man ut ett privat mail ... inte ens om den dödssjuke säger sig tillåta.
          För mig är det ett så skamligt beteende ....

Citera
          Motti
          Inlägg 29-10-2010, 23:13
          Länk hit: #17

Medlem

Har jag inte hängt med ?lade Neteaave ut namnet på personen i fråga ?

Citera
          netha
          Inlägg 29-10-2010, 23:17
          Länk hit: #18

Gäster

CITAT (Motti @ 30-10-2010, 00:13) *
          Har jag inte hängt med ?lade Neteaave ut namnet på personen i fråga ?

Nej! Men vad har namnet att göra med det hela .... hon har hängt ut personens mail för alla världens internetanvändare.
          Sedan att utnyttja en svårt sjuk, döende människa ... det får mig att må så jäkla illa så jag nästan kräks.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-10-2010, 23:17
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Spelar väl ingen roll att hon inte nämnt namn.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 29-10-2010, 23:23
          Länk hit: #20

Medlem

Det tror inte jag var Neteaaves tanke alls !namnet på den som var sjuk är inte utlagt alls så va då !Neteaave vill bara ha stöd från oss därför att hon mår dåligt av att hennes vän är så sjuk.Är det klappjakt på Neteaave nu vem står i tur ?Vad jag läst av det Neteaave har skrivit här så har hon min respeckt !och hon har ett gott hjärta och vill väl något annat har jag aldrig möt från henne.

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 04:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon