Hej jag råkade se ett fantastiskt program - 100 % bonde - handlar om en dansk kille som köpt en gård och ska odla ekologiskt mest med handkraft, häst och plog mm. Han byggde vid ett tillfälle till huset som jag tyckte verkade bli likt ett orangeri. Nu såg jag dessvärre bara början och jag har kommit på hur jag vill bygga till vårt hus som är från 1830. Jag vill ha plåttak (grönt), och halvmåneformad utbyggnad mot huset, med handslaget tegel eller liknande på marken, det ska inte vara isolerat utan tänkt mer som växthust, fikaplats, rekreation på sommarhalvåret, en liten damm alternativt zinkbadkar med något lätt bubbel eller ånga i har jag tänkt mig. Finns någon bra ide´ på bok eller likande där jag kan få mer ideer om HUR vi ska få till denna tillbyggnad så den passar in på huset och gärna byggbeskrivning så jag kan förklara för min stackars snickare som nog inte riktigt förstår vad jag menar - har redan nu dubbeldörrar från köket som skulle vara perfekt att bygga en liten trapp från. /Anne
|