Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tälje trädgårdsprukter hur är jorden från dem?, Förut hette de Jordgubbarna men har nu avveklat sig från dem
          Söttok06
          Inlägg 27-03-2011, 23:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Jag blev uppringd från Tälje trädgårdsprodukter eftersom jag tidigare varit kund och beställt från Jordgubbarna. Men Tälje sa att de avvecklat samarbetet med dem. Utan körde sitt ensamma, jord i 70 liters säckar och Trädgårdsgödsel i 90 liters säck. Hemkörning ingår ju i priset som är ca 80 - 98 kr säck beroende hur många man köper.

Är det någon annan som köpt jord, gödsel, barkmull etc från dem? Ville bara höra om ni är nöjda. Jag har beställt 5 säckar nu som de ska leverera ner till min odlingslott framöver.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 1)
          Fågelvägen
          Inlägg 31-03-2011, 12:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 550
          Medlem nr: 4 889

Jag har köpt jord, gödsel och barkmull från Tälje. Gödseln och barkmullen har jag varit mycket nöjd med. Att få jorden hemkörd i säckar är bekvämt och priset är hyfsat ifall man tar max.mängden enligt deras prislista.

I flera omgångar har jag försökt ta reda på vad planteringsjorden består av. "Den är tillverkad i en jordfabrik" är ungefär det mest uttömmande svar jag fått. Ibland har de svarat "som Hasselfors". Jag tycker det är irriterande att de inte ger några fakta om jorden. Inte ens pH-värdet får man reda på.

Jag har blandat med naturgödsel, så jag vet inte om det växer bra i enbart plantjorden.

--------------------
          Zon 2-3, en gammal trädgård med höjdskillnader på över 4 m. Gillar förvandlingar - med berg, sten och växter som material

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 08:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon