CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2011, 17:01)

Det finns inget i en telefonjack som kan låta. Jag vet dock att det kan knäppa till i telefonen, jag har hört det ibland själv. Det finns en funktion i AXE-stationerna med automatisk mätning för att snabbt kunna åtgärda kabelfel men jag vet inte om den är aktiverad. Det var lite svårt att övertyga folk om vad som hänt när deras telefoner blev felanmälda utan att de själva visste om det. En del är otroligt misstänksamma. Jag skall kolla med AXE-avdelningen för nöd och stöd i morgon, de borde veta.
Jag har funderat lite och kommit fram till att det kanske är telefonen som låter ändå, den sitter precis ovanför jacket så jag kanske "hör vilse".
Men oavsett vad som låter är det ju orsaken som är intressant.
För min del är det helt okej om det är en automatisk koll. Känns som om nån är omtänksam och snäll bara.
Tack för att du vill kolla upp det!
CITAT (Meriona @ 05-04-2011, 19:52)

Kan det vara en liten mus som sitter där inne och knaprar på nåt?

Omöjligt, ingen mus behåller livet i mitt hus. Jag har världens bästa musfångartant boende här!

CITAT (omk @ 05-04-2011, 21:07)

Eller FRAnk the Clicker ....
Omöjligt det också, Frank jobbar inte på "mitt" bolag.
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 05-04-2011, 22:13)

kanske en mobil i närheten? Hade problem med klickningar och störningar i min fasta telefon tills en person som sysslar med såna saker sa till mig att inte ha mobiler, trådlöst internet och dyl. alltför nära den fasta telefonen.
Ingen mobil i närheten, däremot trådlöst bredband, men ljudet uppstår även när datorn är avstängd och bredbandet är nere.
Redigerat av Trampendal: 05-04-2011, 21:50