CITAT (evely @ 14-05-2011, 10:51)

Bra tänkt Helen! En av anledningarna till att jag inte har handlat redan är att jag har en känsla av att de inte har visat allt, men det är nog precis det de har gjort...
Tack alla andra för era tankar och ideer, de hjälper mig mot vägen att hitta rätt sak. Jag ska kolla på jula :-)
Min tanke här är inte till det tyngre trädgårdsarbetet utan snarare till den där rundan jag gör varje dag. Jag kollar på rosen om den har några hoprullade blad tittar i komposten för att kolla myrläget och fånga några sniglar, rafsar lite i rabatten med maskrosjärnet (där jag försöker utrota ett pyttelitet kirskålsstånd) och så kan jag ju hitta någon utstickande gren som kan tas med sekatären eller något som behöver bindas upp med tråd.
Det är inte så många saker jag vill ha i det utan mest en lösning så att jag snabbt kan komma ut och slipper springa genom halva lägenheten för att hämta sekatären, men maskrosgärnet är ganska gediget och sekatären har sin spets. Jag vill nog att det ska gå att tvätta också förståss.
Tror detta funkar bättre, funderar på att köpa ett sånt själv:
http://www.jula.se/verktygsbalte-914059 Helén