Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför kan folk inte skilja på mitt och ditt?
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2011, 16:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

För andra gången har någon snott ventilgummit till min cykel som står i cykelstället utanför mitt köksfönster. Vis av erfarenheten köpte jag efter första gången på mig ett litet lager så jag kunde fixa det ganska lättvindigt även om min kropp protesterar redan av en så enkel sak. Förmodligen skulle tjuven ha lättare än jag att gå de 200 meterna till macken och köpt nya. Nån har också snott både fram- och baklyse och dynamo förut så nu har jag avtagbara lysen. Jävla idioter! Jag är beroende av min cykel eftersom jag inte har någon bil och inte kan gå längre sträckor. Bagateller ja kanske och billiga grejer dessutom men jag undrar ändå hur folk är funtade. ranting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          malcolm
          Inlägg 18-05-2011, 16:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Dra åt skruven som håller ventilen med polygrip och skaffa avtagbara lysen som du kan ta med dig in.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2011, 17:04
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (malcolm @ 18-05-2011, 17:58) *
          Dra åt skruven som håller ventilen med polygrip och skaffa avtagbara lysen som du kan ta med dig in.

Skrev ju att jag har avtagbara lysen numera och det är möjligt att det skulle hjälpa att dra åt med polygrip men det var liksom inte frågan flirting.gif

--------------------

Citera
          merlin68
          Inlägg 18-05-2011, 17:20
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

thumbdown.gif Det är ju inte klokt! Här själv fått de mest sjuka grejerna snodda, allt från klädnypslådan som hängd på tvättlinan (snoddes på ljusan dag dessutom) till uppgrävda blåbärsbuskar. J**** tjuv**** thumbdown.gif

Citera
          Garden bliss
          Inlägg 18-05-2011, 17:25
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 436
          Medlem nr: 23 219

Jag håller med dig! Vad är det med folk? Det går ungdomar och stjäl ved hos min gamla far och vi har grannar som tycker det är okej att annektera angränsande mark. Jag slutar aldrig att häpna över folks fräckhet. Ibland skulle jag vilja bli diktator ...

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-05-2011, 18:10
          Länk hit: #6

Gäster

Köp såna där nya ventiler utan gummi, då är det kanske inte lika roligt?

Citera
          abbbe
          Inlägg 18-05-2011, 18:12
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Men fan va vidrigt!

Har du ingen källare? Eller möjlighet att ta in cykeln?

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2011, 18:27
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Meriona @ 18-05-2011, 19:10) *
          Köp såna där nya ventiler utan gummi, då är det kanske inte lika roligt?

Det är såna jag har/hade så det hjälpte inte ett dugg angry.gif

Att hålla på och baxa ut och in cykeln är inget alternativ det är alldeles för jobbigt och trångt. Det räcker med att den vinterförvaras på balkongen.

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-05-2011, 18:30
          Länk hit: #9

Gäster

Aj då, då var inte det nån lösning nej. sad.gif Och jag förstår det där med att baxa cyklar, där jag bor har vi en trång svängd källartrapp där det är hopplöst att släpa upp och ner cyklar utan att bryta sig. Du får göra som jag, jag ska flytta till ett ställe med jättefint cykelrum i källaren med ramp upp. smile.gif Fast liiiiite drastiskt kanske det känns.... tongue.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2011, 18:37
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Meriona @ 18-05-2011, 19:30) *
          Aj då, då var inte det nån lösning nej. sad.gif Och jag förstår det där med att baxa cyklar, där jag bor har vi en trång svängd källartrapp där det är hopplöst att släpa upp och ner cyklar utan att bryta sig. Du får göra som jag, jag ska flytta till ett ställe med jättefint cykelrum i källaren med ramp upp. smile.gif Fast liiiiite drastiskt kanske det känns.... tongue.gif

Ja sån trång svängd källartrappa finns här också. Nej skulle jag baxa ner den dit så skulle det bli slut på cyklingen. Men den står ju i ett cykelställ bland en massa andra cyklar en meter utanför mitt köksfönster så jag kanske skulle sätta larm på den giggle.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-05-2011, 18:42
          Länk hit: #11

Gäster

Bra idé! Eller smeta in ventilerna med hundskit, så stjäl de dem bara en gång till. sick.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2011, 18:46
          Länk hit: #12

Medlem

giggle.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-05-2011, 18:50
          Länk hit: #13

Gäster

Allt är tillåtet i krig och kärlek smile.gif Du ska kanske vara glad att du inte bor nära han den där killen som åkte fast förra sommaren för att ha sex med damcyklar. Var det i Örebro eller Alingsås? Då kan ett (ventil)-gummi vara bra att ha..... naughty.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-05-2011, 18:51
          Länk hit: #14

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 18-05-2011, 19:42) *
          Bra idé! Eller smeta in ventilerna med hundskit, så stjäl de dem bara en gång till. sick.gif

De märker det aldrig, de förstår inte vad det kladdiga är. En gång i tiden när jag och några kompisar var väldigt små och inte förstod bättre, så kletade vi hundskit på skolans dörrhandtag, men ingen fattade ju vad de just lagt handen i. Som tur var för oss, för hade vissa av skolans elever fått reda på att vi gjort något sådant mot dom så hade de dräpt oss. Helt motiverat dessutom.

Citera
          gnon49
          Inlägg 18-05-2011, 20:05
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Bara att inse att allt som inte står inom fyra väggar och är fastkedjat är legitimt stöldgods för buset. Inget verkar heligt längre. Tyvärr signalerar samhället att
          det är relativt riskfritt att ägna sig åt småtjuveri. När jag bodde i lägenhet var jag till slut tvungen att hyra garage efter tre inbrott i bilen. Källarförrådet använde jag inte efter flera inbrott. Skall man välja lägenhet idag så är det nog inte bara lägenheten utan hela området man skall kolla upp.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2011, 20:09
          Länk hit: #16

Medlem

Ja källarinbrott har jag också haft så det är definitivt ingen säker plats för en cykel.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-05-2011, 20:10
          Länk hit: #17

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (gnon49 @ 18-05-2011, 21:05) *
          Bara att inse att allt som inte står inom fyra väggar och är fastkedjat är legitimt stöldgods för buset. Inget verkar heligt längre. Tyvärr signalerar samhället att
          det är relativt riskfritt att ägna sig åt småtjuveri. När jag bodde i lägenhet var jag till slut tvungen att hyra garage efter tre inbrott i bilen. Källarförrådet använde jag inte efter flera inbrott. Skall man välja lägenhet idag så är det nog inte bara lägenheten utan hela området man skall kolla upp.

Gated communitys dyker snart upp i Sverige också, det är ännu lite kontroversiellt men behovet finns tyvärr.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 18-05-2011, 20:51
          Länk hit: #18

Gäster

Ja, det är verkligen en trist utveckling och man blir så in i vassen förbaskad på allt besvär och de kostnader det medför.

Allt duger att stjäla. Vi har en egen väg ner till huset där vi bor, några 100 meter bara. Vi har satt upp en namnskylt vid vägen (också bara en grusväg) och under den skylten satte vi upp en såndär gul plastskylt "Varning för hunden" för att skrämma buset. Min man borrade fyra hål i skylten, fäste den på en tjock skiva och hängde den i namnskylten, fäst med tunna kejor.

Det har faktiskt fungerat, vi har aldrig blivit av med något vilket flera andra längs vägen har.

Tills en dag....någon stal skylten, avklippt med bultsax i kedjorna! Kostar kanske 49,90 ohmy.gif

Såg sedan en likadan skylt med fyra borrade hål i utanför en sommarstuga några km bort...

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-05-2011, 20:53
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 18-05-2011, 21:10) *
          Gated communitys dyker snart upp i Sverige också, det är ännu lite kontroversiellt men behovet finns tyvärr.

Ja tyvärr är vi snart där - men absolut inget för mig....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2011, 21:08
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 18-05-2011, 21:51) *
          Ja, det är verkligen en trist utveckling och man blir så in i vassen förbaskad på allt besvär och de kostnader det medför.

Allt duger att stjäla. Vi har en egen väg ner till huset där vi bor, några 100 meter bara. Vi har satt upp en namnskylt vid vägen (också bara en grusväg) och under den skylten satte vi upp en såndär gul plastskylt "Varning för hunden" för att skrämma buset. Min man borrade fyra hål i skylten, fäste den på en tjock skiva och hängde den i namnskylten, fäst med tunna kejor.

Det har faktiskt fungerat, vi har aldrig blivit av med något vilket flera andra längs vägen har.

Tills en dag....någon stal skylten, avklippt med bultsax i kedjorna! Kostar kanske 49,90 ohmy.gif

Såg sedan en likadan skylt med fyra borrade hål i utanför en sommarstuga några km bort...

Usch va fräckt! Ja man blir ju förbannad även om det inte är nån dyr grej dom stjäl.

--------------------

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 22:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon