CITAT (KRT @ 28-05-2011, 15:42)

De flesta fröblandningar innehåller en hel del havre, men också hampa (lätt igenkännbara) och solros. Vissa innehåller också hirs tror jag.
Enklaste är nog att gallra efterhand som du blir säker på vad som är vad. Säd och hampa ser man ju ganska snabbt vad det är och kan dra upp.
Hej! Tack för svar!
Jag kan väl erkänna att jag är en fullständig novis hur dessa ser ut. Googlade och insåg att detta nog kommer att bli en trevlig sommar... Men ack så surt! Här har jag tillbringat de senaste åren med att gräva ihjäl mig i jakten på kirskål och åkervinda, tagit upp plantor och rensat. Rabatten har sett väldigt skruttig ut av min omilda behandling. I år ville jag att den skulle "växa ihop", så att jorden inte ligger öppen så jag rensade rejält i våras och tänkte att sen låter jag det vara. Knipsar vindan och kirskålen när den kommer. Och nu detta... *suck*
Jag kommer ju inte ens ihåg vad jag hade i för fröer av sommarblomster så jag känner ju att man vågar ju inte röra ett skvatt. Dock så tror jag att jag har ett större havrefält mitt i nu som det nog är bäst att ge sig i kast med.