Medlem
Antal inlägg: 61
Medlem nr: 16 994
Ska plantera ett stort område med strutbräken. Är orolig för en massa ogräs. Kan jag plantera myskmadra under eller tar de över helt? Något annat alternativ?
Täcker inte strutbräken marken bra alldeles själv? Du kan ju i och för sig plantera myskmadra inledningsvis och den dagen strubräknen tar över och täcker marken själv kan du gräva upp och flytta myskmadran. Alternativt täcka med bark i stället runt dina strukbräken.
Medlem
Antal inlägg: 1 623
Medlem nr: 10 799
Jo, men hur är det med tidiga lökväxter? Kan tänka mig att det kan funka (vi har pratat om det, men inte testat, det är mycket annat att göra); när lökväxterna vissnar ner döljs det tråkiga av strutbräken.
--------------------
smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.
Medlem
Antal inlägg: 4 044
Medlem nr: 28 369
Jag har också strutbräken som marktäckare under några strutbräcken. SKulle även kunna tänkta mig hasselört för de vintergröna runda bladen bryter så skönt mot strutbräkens skira finflikiga blad:)
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
CITAT (merlin68 @ 30-05-2011, 21:47)
Jag har också strutbräken som marktäckare under några strutbräcken. SKulle även kunna tänkta mig hasselört för de vintergröna runda bladen bryter så skönt mot strutbräkens skira finflikiga blad:)
Strutbräken under strutbräken? Där blev det väl lite fel?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです