Hallå! Det som dör fortast är gurka, melon,pumpa,solrosor. När jag ställer ut i krukor så stannar de i växten, översta bladet torkar efter ca 1,5 dygn. De större som tomater ca 30cm höga gulnar bladen med gröna ådror, tagetes blir ljus gröna/gula, lika så paprika.Som sagt allt stannar i växten. (jag har värme fläkt) självöppnande luckor, odlat i över 20 år och odlat mycket, och det har jag kunnat till jag köpte nytt växthus. Ja annars har jag bara jord i växthuset som jag gräver ner det som ska vara kvar där i, resten eller från början så odlar jag upp inne i huset planterar isär och ställer ut i växthuset. Det finns ju något i luften där inne som tar död på allt. Har skurat hela växthuset med såpa, sköljt, bytt jord, kört med vatten spridare, låtit det stått öppet över en månad förra sommaren,spolat med hett vatten, men nej inte maskrosor, grodblad lever där.Funderar på att ramen till växthuset är galvad, alltså inte aluminium, kan den avsöndra gift. Önskar att jag aldrig hade bytt växthus.( jag har kört iväg många blommor till min mammas växthus och där får de fart! de som inte dött)
|