CITAT (CillaM @ 09-08-2011, 21:50)

Men du Leia, är tomten bara på 120 kvm så stängsla in det! Räkna med 130 kvm så har du lite marginal.
Allox lär fungera superbra och jag har många gånger själv funderat på det, men min tomt är bra mycket större än 120 kvm och kostar därmed mer. Men fundera på saken iaf, skadar inte!
Hej!
Hemkommen från resan och inte haft möjlighet att svara! Jag har kollat på det där nu och det vore den ultimata lösningen egentligen, jag har ett hål på 15 meter som måste blockeras så att de ej tar sig ner på våra tomter. Kruxet som jag kommer fram till är att det är en villatomt på baksidan med en stor gräsmatta och skog. Härlig vy i fjärran. Dessutom en god relation med grannen där och jag får löv och klippt gräs av henne. Känns som det blir svårt med nät och fortsatt relation.
Så nu grubblar jag på en bestående lösning och hur jag ska få till detta på bästa sätt! Plank och viltstängsel fungerar ej.
Mina funderingar går till om jag ska överge vyn och låta detta växa samman mer, att även ha rejäla linor i mitten av detta och det syns ju ej då på sikt. Även strö ut benmjöl kanske. Fördel med detta är att min baksida blir väldigt skyddad åt alla håll och kanter beträffande blåst etc.
Ideér, tankar och uppslag tas tacksamt emot! Jag har fått stora nojan här, avskyr verkligen tanken på rådjur med sina ca 1000 fästingar som de drar runt på och sprider ut. Vad jag förstått så gillar de inte gult, kanske ölandstokhäcken som höll de ute tidigare men där går gränsen!