Medlem
Antal inlägg: 3 731
Medlem nr: 49
Var inne o kika Helena! Jättefina bilder och vilken skörd av pelargoner, där ligger jag i lä...kan jag säga direkt! Jag har dille på Mårbacka i källaren! Du hade ju dina i sovrummet Jag får tänka om här...sova i källarn och blommorna i sovrummet Undrar om gubben går med på det
Medlem
Antal inlägg: 36
Medlem nr: 505
Hej Jag har ett speciellt rum för mina pelargoner. Före jag fick mitt blomrum så var nog alla pelargoner utspridda runt hela huset. Min man har lärt sej att det inte är någon ide han har lärt sej hantera min sjukdom för pelargoner *ha ha
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
En liten varning för nikotin som bekämpningsmedel det fanns en orsak till varför alla nikotinmedel för trädgårdsbruk blev förbjudna för många herrans år sedan. Nikotin är ganska giftigt och kan även tas upp av huden, det finns vänligare medel man kan använda som bekämpningsmedel som inte är lika hälsofarliga för personerna som använder dem.
Att medlena kommer från naturen innebär inte automatiskt att de är ofarliga.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 5 498
Medlem nr: 20
Nej inte EN nikotinist till :-(( :-(( :-((
Släng inte skit på Roundup mfl bekäpningsmedel Ni som använder nikotin - det är 1000 ggr värre! Och förbjudet inom EU sedan ett bra tag tebaks!
Det var ju idel miljövänliga tips åsså detta mittialltihopa - f'låt men uppfattningen om nikotinets miljövänlighet ...... missuppfattningen skulle jag nog säga är så vida utbredd!!!
Varning alla som använder nikotin! Det finns någe som heter tobaksmosaikvirus som sprids via nikotinkontakt! Alla medlemmar inom familjen Solanaceae kan drabbas...dessutom är nikotin asgiftigt för människor!! Speciellt om man anvämder fimpar!!
Medlem
Antal inlägg: 1 594
Medlem nr: 528
hmmm... okej, jag kommer därmed inte att tvinga min växter att snusa... Fast tobaksplantor kommer jag odla, har hört att det finns skadedjur på dem med, fast endel skadedjur lär väl hålla sej borta ifrån dem eller? /Simon