CITAT (Eva i Skåne @ 11-09-2011, 12:32)

Jodå, Allers och Bakkers.
Förlaget kan ju inte hjälpa att Bakkers skickar ut fel ros. Det får gå som det går. Jag gitter inte klaga. Men är det ingen klätterros står den helt fel... bakom en pion...
Garden bliss. Stod det på din ros att det var Nostalgie eller har du själv kommit fram till det? Jag är ganska säker på att det stod New Dawn på min.
Vad jag minns var det bara en lapp med i lådan där det stod nåt i stil med "Här kommer din premie och välkommen till tidningen". Ingenting om att det inte skulle vara New Dawn.
Så jag planterade den vid min för ändamålet särskilt inköpta och uppsatta rosenbåge. Växte kraftigt, men blev mer buskig ... tyckte jag var konstigt. Ja, ja, det blev massor av blomknoppar, såg fram emot blomningen! Men knopparna var röda ... mysko.
När den väl blommade var den vit med röda kanter. Jag mejlade och klagade. Minns inte om det var innan jag mejlade eller efter, men hur som helst så hittade jag en tråd på nätet (på Odla eller Allt om trädgård tror jag) där det var en person som varit med om precis samma sak som jag, och den personen hade luskat ut att hon fått en Nostalgie. Och när jag sökte på den rosen på nätet så förstod jag att det var en sådan även jag fått.
Himla dålig stil!!! Jag är jättesur och besviken. Förnyade inte min prenumeration bara av den här anledningen faktiskt.