Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har jag gjort bort mig ni igen!, Behöver ett garv.
          Bettson
          Inlägg 09-03-2004, 22:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Just nu skulle jag behöve ett riktigt rejält skratt.
          Jag brukar kunna bjuda omgivningen på det, men just nu är mina slut.

Har ni gjort bort er någon gång. Så där riktigt rejält så att det tog ett bra tag innan ni själva kunde skratta åt det. Jag har gjort det många gånger.
          Jag har lärt mig den hårda vägen att ödmjukhet är en mjuk matta från höga fall och ordentliga magplask.

Bjud på ett riktigt gott har jag gjort bort mig nu igen, så skall jag bjuda på något av mina.

Hörs i morn!

Bettson wub.gif

Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Sylvia
          Inlägg 09-03-2004, 22:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Man behöver ibland få ett riktigt magplask för att kunna uppskatta det lugna lunket! Upp med svansen, bara!

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Ewa L
          Inlägg 10-03-2004, 07:31
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Ja, jisses. Det blir svårt att välja. tongue.gif

Tror jag tar den här: Precis innan dörrarna öppnas på tunnelbanan kommer alltid ett litet knyck. Efter det är det alltså OK att ställa sig upp för att vara beredd att gå av.
          Vid ett tillfälle — precis som jag reste mig — kom ytterligare ett rejält knyck. Mitt emot mig satt en dam som tydligen var på väg till någon mottagning. Hon hade en jättelång bukett blommor + en tårtkartong i knät.
          Nej, jag satte mig inte i tårtan! Jag körde bara näven i den!! sad.gif tongue.gif
          Samtidigt som damen illvrålade och slog ut med händerna och därvid slog herrn på andra sidan gången i huvudet med blommorna. I samma ögonblick gick dörrarna upp. Kan ni gissa vem som kom av tunnelbanan illa kvickt? biggrin.gif laugh.gif

- - -
          Jag har en till som brukar toppa det mesta, men den är inte rumsren.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 10-03-2004, 08:07
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Haha, jag skrattade gott åt din fadäs i tunnelbanan Ewa och då kom jag på något som hände mej men som jag hade förträngt!

Det var en varm och svettig fredageftermiddag för några somrar sen. Jag hade varit hos frissan på söder och skulle hem, bråttom hade jag också men först skulle jag hinna med att handla i en fiskaffär på Götgatan. På vägen till tunnelbanan slank jag in på Systembolaget och köpte två flaskor rödvin sen snabbt ner i tunnelbanan. När mitt tåg körde in på perrongen TAPPAR jag påsen med flaskorna och ett JÄTTEKRASCH hördes. Påsen blev halvfull med glassplitter och rödvin och en del rann ut på golvet och fullt med folk runt om glodde på mej! Jag hann inte sjunka genom perrongen men i alla fall slänga rasket i närmaste papperskorg (förlåt du som tömde den!) och kom precis in i vagnen innan dörrarna stängdes! Det tog några stationer innan den värsta rodnaden på kinderna hade lagt sej. sad.gif
          /Gunvor

--------------------
          user posted image

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 10-03-2004, 08:18
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

För många år sedan åkte jag och ett gäng kompisar färja mellan Varberg och Grenå. Jag blev framskickad till baren för att beställa dricka till oss. Jag stod länge och krånglade med min beställning. 3 stora öl, 1 kaffe, 1 mineralvatten, 3 olika drinkar.

Bartendern lastade allt på en bricka åt mig, jag betalade och tackade så mycket. Tog tag i brickan och skulle vända mig om för att gå till mina kompisar . . . och slog i brickan i en pelare som stod strategiskt placerad bredvid bardisken. Det blev glassplitter, öl osv i en salig blandning över hela dansgolvet. Kompisarna tjöt av skratt och alla i hela baren glodde. Hade jag kunnat knäppa med fingrarna och försvinna hade jag gjort det. huh.gif

Bartendern skrattade så han kiknade men var bussig nog att fylla brickan igen åt mig, gratis! Och en annan barkille städade golvet.

Citera
          Tesa
          Inlägg 10-03-2004, 12:55
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

..mycket sprit blir det....
          Är nu ingen särskilt frekvent besökare på systembolaget men ibland så......
          Till saken hör att min mans systerson jobbar på systemet och han är min yngste sons favvokusin så han tyckte det var jätteroligt att få följa med och handla av kusinen till jul..så till påsk skulle jag handla igen och yngste sonen är med denna gången med och vi hamnar i kassan där kusinen står så min son utbrister högt och ljudligt;
          - HÄR KOMMER VI...IGEN OCH IGEN OCH IGEN....
          Lite underliga blickar blev det..... unsure.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          kryddan
          Inlägg 10-03-2004, 14:16
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Någon som försökt smörja in läpparna med en tampong? Kan garantera att det ger en del roade leenden hos omgivningen och att det är väldigt svårt att låtsas som om det regnar när man kommit på vad man gjort rolleyes.gif

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          Nanna
          Inlägg 10-03-2004, 15:46
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 384
          Medlem nr: 1 783

Haha Kryddan:
          Det har jag med varit med om... Fast jag är inte säker på om några såg mig i och för sig (satt på en lektion i skolan)

--------------------
          * Dalarna i mitt hjärta.

Citera
          Sollan
          Inlägg 10-03-2004, 18:21
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Min sambo skulle hämta mig i stan för en del år sedan. Jag stod där vid trottoarkanten och väntade, trött och ont i fötterna, fullt med påsar och paket hade jag också.

Nå, så svängde då hans bil in, jag vräkte upp dörren, slängde mig in och hojtade "skynda på, jag vill hem!!". Hann dessutom anmärka på något i inredningen samt undra varför i allsindar han inte åkte någongång, innan jag började ana att något inte stod rätt till... Vände mig om... och tittar rakt in i ögonen på en totalt främmande karl...

IIHAA...en sekund senare stod jag åter på trottoaren och vinkade (ja, vad skulle jag göra?) när han åkte iväg. wub.gif
          Nuförtiden kollar jag alltid vems bil jag hoppar in i...

/sollan

--------------------
          /sollan

Citera
          Ella
          Inlägg 10-03-2004, 19:14
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 517
          Medlem nr: 1 209

Okej, då har jag också en!

MIn dotter och hennes dagmammegrupp hade vernissage på barnens alster i öppna förskolans lokal. Vi bodde i samma hus som lokalen, det var nära och bekvämt, inget krångel med ytterklärder. Flickan fick på sig en jättefin stickad klänning. Hon var tre år gammal och lyckligt blöjfri.

Vi går runt och tittar på deras konstverk när dottern lägger sig ner på golvet och snurrar och sprattlar. Jag tänker inte så mycket på det, så brukar ju barn i den åldern göra, förrän dagmammans chef utbrister "Men hon har ju inga byxor på". Där ligger tösabiten och sprattlar alldeles naken om gumpen...

--------------------
          Ella

Citera
          myskmadra
          Inlägg 10-03-2004, 19:54
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 647
          Medlem nr: 2 895

Häromåret var jag in i färghandeln och köpte en burk färg, rejäl sådan.
          Traskade ut på busstorget i godan ro glad över inköpet. Halkar på nån isfläck inför alla resenärer, burken går upp, ut åker färgen rakt på damen med päls. Hur historien slutar har jag förträngt. "vit fläck i minnesbanken"
          Ett svagt minne har jag av att ett par dar senare smög jag förbi samma torg och konstaterade att nu var färgen åtminstone översnöad...............

--------------------
          "brukar är inte alltid"

Citera
          nilla
          Inlägg 10-03-2004, 20:42
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 530
          Medlem nr: 1 330

CITAT
          Någon som försökt smörja in läpparna med en tampong?

laugh.gif Den var kul!

Många kul missar här. Själv har jag också hoppat in i en främlings bil, krokat armkrok med främmande kvinna på stan - vinkat och skojat med främmande barn... behöver jag tillägga att jag både ser dåligt och är disträ?
          När jag var yngre och helcool och gjorde klassikern "komma ut från damrummet med halva toarullen hängande" på Cafe Opera skrattade jag inte riktigt lika mycket ... enda trösten var väl den omgivande församlingens grad av berusning rolleyes.gif

Gunilla

Citera
          Lena N
          Inlägg 10-03-2004, 22:38
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

Jag och min (numera f d) man hade varit på bio óch diskuterade filmen medan vi gick till bilen. Jag skulle köra och gick till förarsidan av bilen medan min man gick till andra sidan. Vi fortsatte diskussionen över bilens tak en bra stund medan jag fumlade med bilnyckeln och försökte få upp dörren. (ni förtår säkert) tongue.gif

När vi upptäkte vår egen bil några platser bort kollade vi snabbt om ägaren till bilen vi varit på väg att "stjäla" hade sett och sedan snabbt bort till vår egen. blink.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-03-2004, 22:55
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Tack öfr roliga skratt. jag kommer snart med min värsting.

Undrar lite bara. Vad beror det på att inga herrar gör intåg å denna tråd.

Gör herrar inte bort sig månne?

Bettson laugh.gif

Citera
          Cilla
          Inlägg 10-03-2004, 23:19
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Av någon anledning har jag förmågan att tappa bort bilen i parkeringshus. Vis av erfarenheten skriver jag numera oftast upp var den står; på vilket plan och vilken plats. Men eftersom min anteckningsbok är full av flera sådana noteringar går jag ofta runt en hel del i p-husen. Inte särskilt sköna promenadmiljöer!

En gång kom jag strax innan stängning till ett p-hus. Fumlade upp lappen med anteckningen om var den stod men fann bara gamla noteringar om p-husplatser. Vakten kom, och eftersom jag irrat en stund ville jag lugna henne (och hennes hund) om att jag nu kommit på var bilen stod. Jag klämde fram en plats ur minnet. Hon följde med, men hunden triggade upp stämningen så att jag verkligen kände mig bevakad. Till min lättnad stämde minnet - och jag kunde med ett leende mot den morrande hunden sticka nyckeln i bildörren. Larmet gick på bilen.

Mitt "Hoppsan, visst inte alls min bil" lugnade varken hunden eller vakten, och varför jag stack nyckeln i den vita SAABdörren när min SAAB har elektriskt lås vet jag inte. Iallafall såg det inte så värst förtroendeingivande ut att fjärrknappen hängde på nyckelknippan. Så jag försökte överrösta hunden och larmet genom att berätta för vakten att jag hade skrivit upp var min bil stod.

Mina anteckningar om en massa p-platser gjorde inte heller någon succé, och vakten föreslog att jag skulle komma med henne. På väg till arresten, hennes bil, förhörsrummet eller vad hon nu planerat passerade vi plötsligt min bil. HÄR ÄR DEN skrek jag och hunden fick fullständigt frispel... Vakten fick koncentrera sig helt på att lugna den medan jag lyckligt klickade på och av för att visa att den här bilen minsann var min.

Efter att ha visat ägandepappren fick jag köra iväg. Inte hade jag ro att hitta p-automaten efter detta, och hur jag kom ut har jag lyckligtvis glömt...

--------------------

Citera
          kryddan
          Inlägg 11-03-2004, 10:37
          Länk hit: #16

Medlem

Jag gjorde något liknande häromveckan Cilla rolleyes.gif Jag hade varit och handlat mat och eftersom det är något jag enligt min man "ska ge f-n i" (eftersom jag blir så utmattad och yr av alla intryck och plingeplongande från kassor ) så var jag något vimsig när jag kom ut på den jättelika parkeringsplatsen och med bestämde steg styrde kosan mot min bil..

..som inte var där... blink.gif Jag travade fram och tillbaka med min kundvagn och blev mer och mer övertygad om att den blivit stulen (varför man nu skulle välja en begagad Nissan på en parkering full av betydligt tjusigare bilar).

Nu slapp jag ju vakter och ilskna hundar efter mig - fick bara stå ut med lätt roade blickar från folk som helt klart förstod att jag tappat bort min bil: som till slut återfanns ett par längor bort wub.gif

--------------------
          zon 1

Citera
          smisse01
          Inlägg 11-03-2004, 11:31
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 2 928

CITAT (Bettson @ 10-03-2004, 22:55)
          Tack öfr roliga skratt. jag kommer snart med min värsting.

Undrar lite bara. Vad beror det på att inga herrar gör intåg å denna tråd.

Gör herrar inte bort sig månne?

Bettson laugh.gif

Visst gör vi det och många också lol
          Efter ett besök hos min familj skulle jag äntra min motorcyckel och åka hem i ett första snöväder för många år sen. Det var många förmaningar om att ta det försiktigt och givetvis svarade man att det är inga problem har ju varit med förr. Väl sagt och gjort startade upp och efter ytteligare förmaningar, ned med visiret och iväg...........trodde jag rolleyes.gif
          Tja iväg var det men i backen utan att komma 2 meter..........hade glömt att ta bort låset från framhjulet och kunde man sjunka ner under jorden hade det varit lämpligt då tongue.gif
          Kom i alla fall lyckligt hem efter att ha låst upp cyckeln lol

mvh nisse

Citera
          kryddan
          Inlägg 11-03-2004, 11:51
          Länk hit: #18

Medlem

Kom på ytterligare en när det pratades om snö (det finns ju ett litet förråd tongue.gif ) Jag cyklade alltid till skolan oavsett väderlek och en dag när snön låg packad på gatorna så att det var sådär härligt vitt och halt gjorde jag en uppmärksammad entré: Jag hade hållit tungan rätt i munnen hela vägen till skolan och lyckats stanna kvar på cykeln: men när jag kom fram måtte hjärnan ha fårr en härdsmälta för jag klev av cykeln som jag brukade - dvs lite i farten och med ena foten kvar på trampan.. Vilket hade till effekt att jag snyggt och prydligt laugh.gif gled ner på marken bredvid cykeln som sedan förstås följde efter.

Gjorde inte gott i ett "vill vara cool" tonårssinne kan jag lova huh.gif

--------------------
          zon 1

Citera
          Ralf
          Inlägg 11-03-2004, 12:24
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Nån som klår detta?

Inte jag i alla fall.....

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          pejori
          Inlägg 11-03-2004, 12:42
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

skrattade gott ått cillas garage. biggrin.gif biggrin.gif
          kom då ihåg något jag tydligen lagt längst bak i minnet.
          hade varit inne i Göteborg och hade parkerat min saab på heden,
          för er som inte vet hur där ser ut vill jag tala omatt det är en jääääteparkering mitt i centrala stan. biggrin.gif biggrin.gif
          sagt och gjort.
          uträttade det jag skulle göra, och gick till min bil (trodde jag) och klev in.
          startade bilen ,spände på bältet och körde iväg.
          kunde inte begripa varför inte radiokanalerna stämde, och det kändes inte som vanligt. rolleyes.gif rolleyes.gif
          då dycker det upp en polisbil bakom mej med påslagna ljus och sirener blink.gif blink.gif
          det var bara att stanna och veva ned rutan och undrade vad det var för fel? huh.gif huh.gif
          bilen är anmäld stulen av ägaren, som såg dej åka ifrån hedennyligen. wacko.gif wacko.gif
          ja det stämmer, men bilen är min, kolla med bilregistret sa jag lite grinigt mad.gif mad.gif
          det har vi och den är skriven på en ....... wink.gif
          JAG HADE TAGIT FEL BIL!!!!!
          nyckel passade och missförståndet visade sig i att det stod två lika dana saabar brevid varandra. blink.gif blink.gif
          min nyckel gick till hans bil och hans till min. puh.
          så nära att bli biltjuv har jag aldrig varit. wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 10:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon