Gillar mest de finstämmiga julsångerna, har inget för de generella --- ex "hej tomptegubbar ex.ex" ... de har ju blivit så slitna redan i början av november .......
Medlem
Antal inlägg: 266
Medlem nr: 66 040
Tycker man måste skilja på dom gamla klassiska och dom nya julsångerna/låtarna. Det finns en massa nytt som är bra men kan omöjligt jämföra dom med nyare jullåtar typ dom med Anders F Rönnblom, Just D och alla underbara hårdrocksjullåtar.
Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608
Håller med om många ovan samt några till:
Have yourself a Merry little Christmas m Judy Garland (från den underbara filmen Meet me in S:t Luis) White Christmas m Bing Crosby Little drummer boy/Peace on Earth med Bing Crosby och David Bowie http://www.youtube.com/watch?v=DiXjbI3kRus
Men så ääälskar jag också Last Christmas med Wham!
Jag älskar nya julsånger lika mycket som gamla. Svenska lika mycket som engelska och amerikanska och andra. Nä jag kan omöjligt välja en enda, det går bara inte!
Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
"Vår Julskinka har rymt " och "Al i want four Christmas is you" med Maria Carrie (kanske inte helt rätt stavat). "Santa Claus is back in town ""med Elvis Presley .Mina tre topp
Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem nr: 19 305
CITAT (Meriona @ 16-12-2011, 23:09)
Jag älskar nya julsånger lika mycket som gamla. Svenska lika mycket som engelska och amerikanska och andra. Nä jag kan omöjligt välja en enda, det går bara inte!
Jag håller med Meriona. Men det beror även på min sinnesstämning.