CITAT (Rebecca @ 21-01-2012, 10:42)

Uppenbarligen finns ett problem här. Kommunen borde räknat bättre på hur många cykelpendlare som skulle använda Triangelstationen och därmed byggt fler/bättre cykelparkeringar. Tycker det är kasst att de "löser" problemet på detta sättet istället för att ordna grundproblemet. Stackars människor som tror de får sin cykel stulen av "riktiga" cykeltjuvar.
Dålig planering är ordet.
Jag flyttade från Malmö innan bygget var helt färdigt så hur mycket det är skyltat och så vidare vet jag inget om. Däremot vet jag andra ställen, centralstationen till exempel, som är duktigt skyltad men ändå full av felparkerade cyklar. Men ser man över havet av rättparkerade cyklar på det däck de lagt ut i kanalen så inser man att det inte finns en susning av en chans att få plats.
Så tycks det ju vara här också. Ett par-tre av cyklarna hade nog kunnat parkeras enligt kommunens rätt-standard, men resterande cyklar står ju som de står eftersom det inte finns någon annan plats.
Det är en pendlingsstation och de måste ju ha gjort ett grundligt förarbete för att rättfärdiga de kostnader det blir för en sån parkering. Att då inte samtidigt kalkylera hur många cyklister som kommer nyttja stationen och skapa en vettig flervånings-parkering för cyklarna är otroligt korkat.
Under de tre-fyra år jag bodde i Malmö såg jag galet många felparkerade cyklar, som var felparkerade av ren slentrian, men aldirg såg jag något som tydde på att en utrensning hade gjorts.
Ursäkter för ett sånt beteende finns faktiskt inte.
Det vore som att ställa en stor skål med godis på vardagsrumsbordet och ge treårringen som smakar utegångsförbud.
Jag köpte ett hus av Gustav med gröna fingrar i vintras. Mina fingrar är inte så gröna, jag känner på sin höjd igen en krokus.
Jag lovar att ställa alla de där dumma frågorna som inte är för dumma.