Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lite SOS natur !
          Motti
          Inlägg 25-01-2012, 20:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har en liten Bofink som sitter i en liten kartong på vår altan !han flög in i vårt burspråk i eftermiddags låg i snön och kunde inte ta sig iväg ,jag tog upp han i handen i fall han kunde flyga iväg men han satt kvar så jag stoppade in honom i en liten kartong så han kunde flyga i väg när han kviknade till ,nu var jag ute och kollade upp honom och han sitter kvar,nu undrar jag hur jag ska göra ?ska jag ta in honom över natt och sätta ut honom i morgom igen ?man är ju lite tjavsig och är rädd för att han sitter och fryser ihjäl fast å andra sidan så bor ju fåglar ute hela vintern .Vad ska jag ta mig till ?ska jag ta in han över natt eller låta han vara ?

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 7)
          andersen
          Inlägg 25-01-2012, 20:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 130
          Medlem nr: 51

CITAT (Motti @ 25-01-2012, 20:20) *
          Har en liten Bofink som sitter i en liten kartong på vår altan !han flög in i vårt burspråk i eftermiddags låg i snön och kunde inte ta sig iväg ,jag tog upp han i handen i fall han kunde flyga iväg men han satt kvar så jag stoppade in honom i en liten kartong så han kunde flyga i väg när han kviknade till ,nu var jag ute och kollade upp honom och han sitter kvar,nu undrar jag hur jag ska göra ?ska jag ta in honom över natt och sätta ut honom i morgom igen ?man är ju lite tjavsig och är rädd för att han sitter och fryser ihjäl fast å andra sidan så bor ju fåglar ute hela vintern .Vad ska jag ta mig till ?ska jag ta in han över natt eller låta han vara ?

Ja ta in honom, låt han vara på ett mörkt ställe med lite vatten och mat, släpp ut honom imorgon.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Motti
          Inlägg 25-01-2012, 20:38
          Länk hit: #3

Medlem

Tack så mycket för svaret :)jo jag tänkte att om han är lite chockad och inte okej så har han det nog bättre inne i värmen ,nu har vi ju katt men Bofinken får sova i Tvättstugan i natt då så försöker jag släppa honom i morgon ,hoppas bara inte en vinge är bruten men ingen av vingarna hängde ,han kanske bara fick en riktig hjärnskakning ?

Citera
          Azur
          Inlägg 26-01-2012, 14:21
          Länk hit: #4

Gäster

Det är bättre att ta in dem i värmen. Håll honom kolmörkt (det minskar stress), t.ex. i en kartong. Till imorgon är han antagligen antingen död eller återställd; om han fortfarande är vid liv men verkar dålig måste ni besluta om ni tror han kan räddas. Tror ni det, skaka fram en fågelbur och sköt honom som vilken burfågel som helst, och släpp honom när han hämtat sig. De glömmer inte hur man skaffar mat bara för att de suttit i bur nån månad.

Jag bör kanske säga att det antagligen är olagligt att ta hand om en skadad bofink, och har ni nån veterinär eller organisation som tar hand om skadade vilda djur i närheten så lyssna om de vill ta honom, men annars säger jag skit i lagen och gör ert bästa.

Redigerat av Azur: 26-01-2012, 14:22

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-01-2012, 14:38
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om jag inte är ute och skidar för mycket så får man ta hand om något djur i upp till ett dygn om det kniper.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Motti
          Inlägg 27-01-2012, 23:16
          Länk hit: #6

Medlem

I går morse ! så fick Bofinken Knut tillbaks sin frihet inga vingar brutna inga ben brutna bara lite tilltuffsad av dykningen in i vårt Burspråk .En helt underbar kännsla att släppa ut en liten fågel i frihet igen wub.gif Underbart !

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 27-01-2012, 23:18
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Kul att du lyckades rädda den tummenupp.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-01-2012, 23:19
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Motti @ 27-01-2012, 23:16) *
          I går morse ! så fick Bofinken Knut tillbaks sin frihet inga vingar brutna inga ben brutna bara lite tilltuffsad av dykningen in i vårt Burspråk .En helt underbar kännsla att släppa ut en liten fågel i frihet igen wub.gif Underbart !

kompiskram.gif
          wub.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 05:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon