Har tänkt på det också ..... tycker att det finns en dubbelmoral i det för att nuförtiden dricker ju unga mycket mer och öppet än när vi var i den svängen. Jag var nog 26 år när jag smakade på vin första gången i mitt liv, men det smakade pyton.
Vid den åldern var jag med min make hos hans vänner på kalas och det dracks ordentligt, men jag ville endast ha saft .........

en av tjejerna i sälskapet gjorde i ordning det åt mig .... tyckte att det smakade lite konstigt ------- vaknade med världens baksmälla hemma dagen därpå då min make sa att jag skulle låtit bli, han drack inget på den tiden själv .........

...... det har varit min enda baksmälla!!!!! fy attan!
Med måtta må var och en bestämma sig hur de vill ha det, men tänka på att det man gör -- får maqn följer av.... på ena eller andra sättet.
Samma med tro, den finns ju men man får nog öppna sig för att släppa in det goda medvetet, men inte kriticera på dem som har en annan/ingen tro ......
Den gudstron man har i sitt hjärta är den största gåvan man kan använda sig av mot sina medmänniskor utan ens att ta upp frågan ...... den ovillkorliga kärlekens gåva.