Det har du ju helt rätt i. Det ser ju inte så vackert ut då våren inte startat riktigt än (dessutom ligger det lite hopräfsat skräp mitt i...), men bilder tagna från balkongen kommer här (läget är nordväst):
Rakt ner till höger. Här ska det bli terrass i sommar:

Nere till vänster. Terrassen ska sträcka sig mellan de båda vita spaljeérna. Till vänster har vi en granne.

Övre vänstra delen, mot skogen. Plåtspannen, rabarbern och stenröset till vänster i bild hör till grannen, resten är vårt. Vet inte riktigt vad vi ska ha på denna del men någon sorts odlingsplats nog. Den stora tallen är mitt i bild.

Övre delen, höger sida. Till höger om burarna runt två syrenbuskar måste folk kunna gå så de kan gå runt till sina egna små trädgårdar. De gamla bärbuskarna ska tas bort och där ska bli rabatt (med nya buskar?) och en slingrig liten gångstig istället för den raka raden av gamla plattor.

Här ses nästan hela trädgården, den är inte bredare än så. Längst bort i bild rabatten med rhododendron, blåbärsbuskar och lite annat smått (pioner, stenpartier...tom rabatt till vänster). Allt detta var helt övervuxet med lupiner ifjol, men det finns en hel del växter som överlevt och som vi ska försöka rädda.

Tankar och planeringshjälp mottages tacksamt

Egentligen vet jag redan hur jag VILL det ska se ut, men jag undrar om förutsättningarna sätter käppar i hjulen för mina planer. Jag vill INTE ha bara skogs- och surjordsväxter.