CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2012, 13:29)

Hmm, får man i så fall lägga ner Nord-kalk eftersom råvaran saknas och ett antal människor blir utan jobb?
Ja det kan ju hända men eftersom en stor del av Gotlands befolkning är beroende av turismen för brödfödan så lär det ju försvinna lite jobb om man hugger ner en turistlockande skog också. Dessutom måste det väll finnas andra ställen än just under den skogen att bryta kalk på Gottland, hela ön är ju en stor kalksten.
Jag skrev förövrigt inte på eftersom man var tvungen att registrera sig för det, så detta är inget jag brinner för, jag blev bara nyfiken på hur du menade.
Framför allt tycker jag inte det är dom som startar en namninsamlings roll att redovisa nödvändig fakta för att ta ställning i frågan, dom har redan tagit ställning och det är var och ens eget ansvar att läsa på tillräckligt mycket för att avgöra om man vill skriva på eller inte.
Det är precis som i politiken ett parti tar ställning i en massa frågor, sen får man läsa på själv för att kunna avgöra om man håller med och om man vill rösta på det partiet.