CITAT (gnon49 @ 18-09-2012, 18:12)

Svenska elektronikkedjor klarar tydligen inte konkurrensen mot utländska dito. Vågar man köpa något hos Siba i fortsättningen. Dom konkar väl snart också. Det tråkiga är väl att priserna höjs när konkurrenterna blir allt färre på marknaden. Eller så får man handla online.
Ja det är väl det som är risken , en del konkar och de andra blir ensamna och höjer priserna rejält men behåller den dåliga servicen.
Vi handlar TV m fl liknande varor hos våran privata TV-handlare här i stan. Får en otrolig service, när min TV gick sönder lämnade jag in den dit , fick en sprillans TV som låne-TV under tiden man kollade min .
Är glad att jag inte behöver gå till de " stora " kedjorna utan jag försöker så långt det går anlita företagen på orten och får en service som inte går att uppbringa hös någon av kedjorna.
Priserna skiljer inte så mycket heller. Skulle köpa ny diskbänk till sommarstugan. Kollade på nätet , i reklamblad mm. En kedja erbjöd 25% rabatt på diskbänkar.
Ringde dit och frågade vad den modellen jag ville ha skulle kosta med rabatten avdragen. Den kostade några hundralappar mindre än vad vår lokala butik ville ha .Den lokala levererar den till stugan och ser till att vi har allt som behövs . Kostar inget extra att få den levererad.
Så bra service behövar inte alls kosta mer.