Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Alltså Fortum :(
          Motti
          Inlägg 23-12-2012, 23:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Blev heligt förbannad i dag på Fortum angry.gif De ringde i går lördag och ville prata med min man han ville inte prata med dom .I dag ringde de igen då sa jag till :att ringer ni och nasa en söndag och dessutom dagen före Julafton ?tror ni folk vill eller har tid att prata med er ?jo då sa hon det är många som vill tala med oss !ja men vi vill inte bli störda av försäljare en söndag särskillt inte dagen före julafton vi har annat för oss sa jag .Det gick 15 minuter så ringer det igen min man svarar DÅ VAR DET FORTUM IGEN nono.gif Då sa min man till henne att han har fan ingen lust att prata el i julhelgen .Vad håller dom på med ? det är ju sanslöst och liknar trackaserier .Är det fler här som blivit bombaderade av Fortum i helgen ?

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Huggorm
          Inlägg 24-12-2012, 00:01
          Länk hit: #2

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag är jättenöjd med Fortum, de har nyss varit här och grävt ner min elledning så risken för strömavbrott minskat från låg till ännu lägre

Citera
          Motti
          Inlägg 24-12-2012, 00:14
          Länk hit: #3

Medlem

Klart du är nöjd då crazy.gif Men vad jag var ute efter är telefonnaseriet !de kunde väl för sjutton ta ledigt och lämna folk i fred en söndag och i julhelgen, dessutom ringde de med 20 minuters mellanrum ingen koll alls ju .Vi har Fortum också men om vi vill ändra på något eller kolla priser så gör vi det på deras hemsida .

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-12-2012, 00:42
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Stackars säljare som är tvingade att jobba idag !

Visst förstår jag att det inte är roligt att bli uppringd för att prata el just i dag men jag tror inte det är Forutms fel utan den försäljarfirma de anlitat har tvingat sina anställda att jobba i dag.

Jag skäller aldrig på försäljarna , det är deras uppdragsgivare jag skäller på , och säljarna gör bara sitt jobb.

Att de kan ringa flera gånger samma dag har med deras underlag/listor att göra , alltså är de undermåliga.

Dessutom , vet ni vad de ville egentligen ? Ge er ett erbjudande med lägre elpris kanske ? Gratis el under jul och nyår ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 24-12-2012, 00:48
          Länk hit: #5

Medlem

Men två samtal inom 20 minuter Mammamaggan plus ett i går ,då har de fan ingen koll .Och så tycker jag man ska respecktera Helgfriden .

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-12-2012, 00:58
          Länk hit: #6

Medlem

Du har ingen förståelse för de stackarna som tvingas sitta och ringa nu i helgen ? De har inget val , man kan inte neka att jobba när arbetsgivaren säger jobba.

Och ni vet fortfarande inte vad de ville ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 24-12-2012, 01:04
          Länk hit: #7

Medlem

Tror inte det är under pistolhot precis !visst förstår jag att de bara sköter sitt jobb men jag tyckte det var riktigt lågt att sätta försäljare på att trackasera folk i jul helg .jag kan inte se något som helst vettigt i det .tror inte du läste vad jag skrev ,hon ringde två gånger på 20 minuter tror inte Fortum har bet dom trackasera folk .

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-12-2012, 01:23
          Länk hit: #8

Medlem

Visst var det väl Fortum som de sa att de representerade ? Då har nog Fortum eller den försäljarfirma de har anlitat tvingat folk att jobba i dag.

Varför skulle det vara under pistolhot ?

Har du någonsin varit anställd och haft arbetstider när du måste vara på jobbet ? Man kan , framför allt inte i dag , neka att jobba de arbetstider arbetsgivaren bestämt. Som försäljare har man antagligen också en del av lönen som provision coh det är väl klart att man vill få ihop pengar .

Har du ingen som helst empati för de stackars människor som tvingas att jobba i dag ?

Nu skriver jag om igen , du har som vanligt inte läst , att deras underlag är dåligt och det är därför de inte vet vilka de ringt eller inte.

Redigerat av mamamaggan: 24-12-2012, 01:24

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 24-12-2012, 01:28
          Länk hit: #9

Medlem

Inget företag kan väl tvinga någon till nått i Sverige !jo då jag har drivit eget företag i många år 12 närmare bestämt och jobbat både nyårsafton julafton midsommarafton men jag har inte tvingat mig på mina kunder. .Nä jag tycker inte synd om dom ett jäkla dugg ringer dom till mig dagen före julafton två gånger på 20 minuter då säger jag ifrån punkt slut .

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-12-2012, 01:36
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 24-12-2012, 01:28) *
          Inget företag kan väl tvinga någon till nått i Sverige !jo då jag har drivit eget företag i många år 12 närmare bestämt och jobbat både nyårsafton julafton midsommarafton men jag har inte tvingat mig på mina kunder. .Nä jag tycker inte synd om dom ett jäkla dugg ringer dom till mig dagen före julafton två gånger på 20 minuter då säger jag ifrån punkt slut .

Inte helt ovanligt i den branschen med prestationsbaserad lön och krav på lägsta försäljning/ timme eller dag för att få ut lön. Sen finns det telefonsäljare som är riktigt korkade har man sagt till dom 3 gånger att man inte är intresserad borde de stryka en från listan. Men har ni inte uttryckligen sagt nej så ringer de på nytt och de ringer ofta upp automatiskt så det är sällan samma telefonist som ringer.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 24-12-2012, 10:22
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

När telefonförsäljare ringer upp mig så avbryter jag alltid direkt, säger vänligt och glatt att jag har som princip att aldrig acceptera något över telefon och för att spara deras tid kan vi lika gärna avsluta nu. Alla tackar då för sig, ofta med ett skratt, och vi lägger båda nöjda på. Jag har då slösat max 15 sekunder av min tid och det bjuder jag på.
          Jag tycker också så gräsligt synd om försäljarna, oftast ungdomar som inte lyckats hitta andra jobb. De förtjänar absolut inte att bli utskällda bara för att de gör sitt jobb.

Redigerat av Monica i Nässjö: 24-12-2012, 11:17

Citera
          Christa
          Inlägg 24-12-2012, 11:37
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag håller med dig Motti om att det är irriterande att det ringer försäljare dagen före julafton och dagen innan också. Vi var på väg ut på promenad och skulle precis låsa dörren när det ringde så vi svarade inte och sedan såg jag att det var ett långt obekant nummer när vi kom hem. Brukar vara säljare.

Sedan kan man ju som ni andra skriver inte skylla på den anställde som ringer.

Konstigt är bara att man inte får vara ifred även om man anmält sig till nix-registret. Att det inte respekteras kan man ju vara arg på.

Citera
          gnon49
          Inlägg 24-12-2012, 12:10
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Nej telefonförsäljare är farliga att ha att göra med. Var väl inslag i rapport där många blev lurade av just säljare. Många fick problem med hälsan t.om. Förstår inte ens att det är lagligt det dom gör. Finns ju ingen anledning att sälja per telefon idag. Skulle jag svara och bli intresserad så går jag in på hemsidan o kollar samt vad andra säger om företaget. Fast jag svara nästan aldrig på telefonnummer med vissa riktnummer, och def. inget köp via telefon. Just produkter o tjänster via telefon, och hur man blir lurad, är väl det vanligaste inslaget i plus.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 24-12-2012, 12:14
          Länk hit: #14

Medlem

Du har alltså aldrig varit anställd Motti men du bprde veta att är man anställd så är man faktiskt skyldig att jobba de tider som företaget bestämmer . Det har inget att göra med att du aldrig tvingat dig på kunderna men hade du haft anställda så hade du säkert förväntat dig att de kommit och jobbat de tider ni bestämt.

Du kanske kan ta reda på hur det fungerar på arbetsmarknaden i dag och då speciellt på de företag som sysslar med telefonförsäljning ?

Vad tror du skulle hända om alla anställda på t ex sjukhus skulle säga att vi tänker inte jobba på nätterna, eller på helgdagarna därför att man inte vill ?`

Synd att du inte förstår att de som ringt er inte haft något val och också att ni inte tog reda på vad de ville.

Tänk om ni nu går miste om något som kunde ha kunde ha gett er en fördel.

Redigerat av mamamaggan: 24-12-2012, 12:52

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 24-12-2012, 12:46
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Christa @ 24-12-2012, 11:37) *
          Jag håller med dig Motti om att det är irriterande att det ringer försäljare dagen före julafton och dagen innan också. Vi var på väg ut på promenad och skulle precis låsa dörren när det ringde så vi svarade inte och sedan såg jag att det var ett långt obekant nummer när vi kom hem. Brukar vara säljare.

Sedan kan man ju som ni andra skriver inte skylla på den anställde som ringer.

Konstigt är bara att man inte får vara ifred även om man anmält sig till nix-registret. Att det inte respekteras kan man ju vara arg på.

Gäller inte företag man redan är kund hos... vilket väl är ganska självklart egentligen....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-12-2012, 13:33
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Aqvakul @ 24-12-2012, 12:46) *
          Gäller inte företag man redan är kund hos... vilket väl är ganska självklart egentligen....

ja så är det. Jag vet inte om det är 1-2 eller 3 år dom får ringa efter att du har varit kund hos dom.

Citera
          gnon49
          Inlägg 24-12-2012, 13:37
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Nej ohövlig behöver man ju inte vara, bara bestämd. Trots allt är det företaget som bestämmer hur säljarna skall agera. Var det inte på tal om att avtal måste ingås skriftligen, även vid telefonförsäljning? Går det igenom så är ju mycket vunnet.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Christa
          Inlägg 24-12-2012, 14:33
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 24-12-2012, 12:46) *

Ja så trodde jag också att det var men ett företag som säljer blåbärsextrakt och aloeverapiller har ringt ett antal gånger.

En gång lät jag dom skicka en provförpackning aloeveratabletter men då har jag för mig att vi redan var med i nixregistret så dom verkar ha slunkit igenom på något vis.

Har ju för mig att det ringt en del andra också som vi inte är kund hos men jag skall fråga dom nästa gång.

En annan sak som varit jobbigt är att det har hänt att flera olika säljare ringt angående samma sak fast vi redan sagt nej. Likaså har en del säljare som sökt min sambo lovat ringa när han är hemma men det brukar inte funka. De säger de skall ringa en viss kväll men de fortsätter att ringa gång på gång under dagtid när min sambo är på jobbet.

Redigerat av Christa: 24-12-2012, 14:33

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 24-12-2012, 16:02
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ilandsproblem.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Christa
          Inlägg 24-12-2012, 20:56
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 24-12-2012, 16:02) *
          Ilandsproblem.

Hm, det finns mycket inför julen som är ett I-landsproblem...

och mycket här i forumet också.

Allt är relativt.

Hoppas ni haft en fin julafton allihop smiley_small_hug.gif

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 02:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon