Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
har beställt där en gång!!!! först fick jag plantor som var packade upp och ner i lådan klagade och damen upplyste mej om att det var postens fel. men dom är packade upp och ner, och därför ruttna!!! jag ska genast skicka nya sa hon, och mycket riktigt nya kom. dom var stendöda efter att ha packeterats i tätslutande plastpåsar med vatten i ringde upp igen och beklagade mej, och fick till svar att då får du väl köpa nån annan stans då efter det är jag bojkottad av backer som anser att jag är besvärlig som vill ha och betala för levande växter att dom skulle se ut som i katalogen är bara en dröm. jag lovar handla på odla eller rara plantor i stället. det ger mer för pengarna
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 766
Medlem nr: 108
Jag har tidigare beställt från dem och fått dåliga växter. Efter att ha reklamerat flera gånger då jag fått döda växter vill de inte veta av mig som kund. /Ingegerd
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Kan bara instämma med samtliga föregående talare. Jag beställde en lila ros som blommade i RÖTT och fick en massa narcisslökar som verkligen hade redigerade färger i katalogen eller inte kom upp alls. Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 148
Medlem nr: 2 542
Jag tillhör de (få?) som är nöjda med det jag tidigare beställt från Bakker. Visst färgerna på vissa saker var lite väl överdrivna i katalogen men allt överlevde/kom upp i alla fall. Jag beställde senast från dem för ett par år sedan, då hade de lägre priser jämfört med andra och då tyckte jag att jag kunde chansa. Nu har de blivit allt för dyra mot hur de var förr så det lönar sig inte att beställa från dem...
Medlem
Antal inlägg: 1 171
Medlem nr: 409
En vän till mig beställde lavendel från Bakker och minst hälften av plantorna var stendöda när dom kom fram och resten så små och eländiga att flera av dom dog efter en kort tid. Bakker ersatte visserligen förlusterna men det är ju inte kul att se fram emot något man beställt och sedan upptäcka att hälften är dött när man får det - oavsett om man får ersättning för förlusten eller ej. Så där väldans billiga är dom inte heller så mitt tips är att slänga Bakkers katalog fortare än kvickt, innan man blir förförd av de datormanipulerade färgbilderna!