CITAT (*Stintan* @ 18-01-2013, 15:20)

Hade Outlook Express för en massa år sen innan det las ner och jag saknar det fortfarande. Outlooken som fanns i officepaketet gillade jag inte alls. Menar du att det finns en annan Outlook nu?
Hotmail har ersatts / kommer att ersättas av Outlook.
Man fick ett meddelande att man kunde ändra till Outlook men att man kan köra Hotmails tills vidare.
Jag ändrade då till Outlook eftersom man förr elelr senare kommer att måsta ändra.
Man har inte sagt något om när Hotmail läggs ner.
Jag har fortfarande adres xxxx@hotmail.com men man kan även byta till xxxx@outlook.com
Jag tror det var under hösten meddelande kom från Microsoft om nya Oulook.
Jag hittade meddelandet nu. De kom i augusti.
Hej och välkommen till Outlook
Outlook är ett toppmodernt e-postprogram, och vi ser gärna att du provar det.
Ett modernt gränssnitt: enklare och mer avskalat
Den enkla, följsamma och interaktiva designen av Outlook gör produkten lättanvänd oavsett om du har en stationär dator, en mobil eller en pekdator.
Mer information
Skaffa en e-postadress från Outlook till din nya inkorg
Du kan få en ny e-postadress från Outlook. Du behöver inte bekymra dig över dina kontakter och tidigare e-postmeddelanden, dem får du behålla. Och du fortsätter att få meddelanden som skickas till din Hotmail-adress.
Skaffa ett nytt ID
Gör mer i inkorgen – anslut Facebook och Twitter
Anslut tjänster som Facebook och Twitter, och se uppdateringar från dina vänner direkt i inkorgen. Kontaktinformationen synkroniseras automatiskt så att du inte ska missa något.
Anslut nu
Berätta vad du tycker om Outlook
Vi vill veta vad du tycker. Skicka din feedback via Feedback-länken på Alternativ-menyn.
Tack för att du har uppgraderat till Outlook
Outlook-teametCITAT (Biggan_ @ 18-01-2013, 15:24)

Hur fungerar det då när jag måste logga in på Messenger för att komma åt mitt hotmailkonto? Eller kan man komma åt hotmailkontot på annat vis?
För att nå messinger måste jag logga in på Hotmail och den adress jag kopplat till messenger.
Jag gillar inte den lilla chattrutan man får då så jag laddade ner programmet Messenger och fick då en stor ruta att skriva i.
Menar du att du gör tvärtom dvs logagr in i Messenger för att läs mailen i Hotmail ?
Redigerat av Alba: 19-01-2013, 18:24