Impecta har en vildtomat, frukt ca 4g som jag odlat flera gånger. Den växer lite för vilt för mitt lilla växthus så jag har behövt kapa en del för annars hade jag inte kommit in i växthuset. Jag har även provat att skörda eget frö av denna sort och det har gått bra, fröplantorna har hållit sig ganska lika varann trots att jag läst att vildsorterna korsar sig mera villigt än de flesta förädlade sorter. Vildtomatens stam känns som sammet så blandar man ihop etiketterna på tomatplantorna brukar man alltid känna igen denna vildtomat.

OBS! Busktomat och bifftomat är 2 helt olika saker. Du pratade om att beställa runåbergs katalog titta i den de är en av de få svenska frökataloger som verkar sätta ut utvecklingstid på sorterna.
Håller med om att de flesta busktomater är röda men det finns udda sorter av busktomat med ex. Ida Gold (Orange), Whippersnapper (ovala ljusröda/rosa frukter), Green grape (gulgröna frukter tyvärr tillhör nog inte denna sort någon av de som har en snabb utvecklingstid jag tyckte frukterna tog god tid på sig för att bli klara när jag provade odla den).