CITAT (kerstin z5-6 @ 26-04-2013, 20:52)

Musörontiden i Västerbotten är 6 timmar i Göteborg säkert 2 veckor-det är ett generellt råd.När man ser knopparna på rosen svälla lite kan man klippa.
Sticklingar mår bäst i krukor i sandblandad jord, stick ner dem i krukkanten.Låt ej torka ut och ställ inte i het sol. Utomhus eller på verandra beror på temp och klimat mm. Ljust och svalare nätter är bra .
6tim & 2v?
Förstod inte det riktigt men skitsamma. När de börjar svälla säger du. Då är det nog dags nu.
Kör på det imorn.
Inglasad altan i kruka känns lämpligast då, men kommer få rätt många så kan ju testa lite olika. Både direkt på friland men även i kruka.
En ytterligare fråga, ursäkta jag är så jobbig; Om de sätts i kruka nu - kan de sättas på friland under denna säsongen då el kommer det bli om 1 år de sätts ut?
Hade gärna sluppit att ha fler växter inomhus nästa vinter. Har vart helt galet denna vinter.
Hur brett är lämpligt att jag senare planterar rosor? Har en sträcka på c:a 3-3,5 meter där jag vill att de framtida rosorna ska klättra mot ett staket.
Har tänkt ha rosor på ena sidan & klematis på andra sidan. Tror ni det blir fint el ska jag blanda dem på samma sidor?
edit: Tack för hjälpen!
Redigerat av BigDaddy: 26-04-2013, 20:37