CITAT (Bengalow @ 29-04-2013, 19:52)

Jag insinuerar inte alls - det är din egen tanke som du låter löpa iväg, men jag kommer ihåg debatten om lacknafta och thinner, efterson jag också befann mig i branschen den gången. Och det var "ryggradslösa" som ville ha ett förbud...det var golvläggare som fick bort lösningsmedlen - inte målare.
Beträffande Arktiska Rådet, så bör väl en ordförande styra upp agendan, så att alla kan komma till tals. Om man inte är kapabel till det, så bör man avgå. Du säger att han inte har något där att göra - det håller jag med om. Han gjorde ingenting i forna Jugoslavien heller, ändå hade han lön både från riksdagen och FN - för att göra ingenting. På danska kallas det "nassare" - ligger andra till last för egen förtjänst. Karl'n (?) har ju inte gjort ett ärligt handtag sedan födseln - öhhhh, ähhh...
Jag tror att Ryssland har riktat in sig mot Alvesta. Drar man en linje för deras "attack" mot Sverige, så pekar linjen rakt på Alvesta. Du har väl byggt skyddsrum?
du har nog fått detta med lösningsmedel om bakfoten,de är inte förbjudna,däremot finns det ett gränsvärde inom eu som följs.de oljebaserade färgerna är dessutom på väg tillbaks,särskilt utefärger. anledning? de moderna vattenbaserade plastfärgerna håller visserligen glans o kulör bra men är döden för trävirke.
man behöver inte ha lösningsmedel i modern oljefärg,forskningen går framåt även här.
hur skall jag tolka dina antydningar om lösningsmedel? du tar ju gärna upp det i svar riktade just till mig.
och nej,bengalow.jag är inte lösningsmedelsskadad,jag liksom de flesta målare i min generation testas avseende det på årliga läkarundersökningar,även om det nu gått några år sedan sist.
någon attack mot alvesta tror jag inte på då det inte finns några militära mål här.här finns ingen militär överhuvudtaget.närmaste är kallinge flygflottilj och karlskrona örlogsbas i blekinge.
alla skyddsrum är dessutom igenbommade,rivna,sålda eller på annat sätt avskaffade.sverige tror på evig fred med våra grannar och har avskaffat både militär och civilförsvar.trots det lyckas man göra av med 42 miljarder varje år på vad?
som jämförelse är det ganska exakt vad finland gör av med med intakt högteknologiskt värnpliktsförsvar.
å andra sidan vet finland liksom norge o danmark vad krig o ockupation innebär.sverige gömde sig som vanligt bakom en falsk neutralitet.
beträffande arktiska rådet förstår jag inte uppståndelsen,har detta organ någon reell betydelse?
att en ordförande skall styra "upp" är ju en idioti,han kan bara få gehör om övriga länder är på hans linje. om nu övriga länder med territorium i arktis vill borra så gör de det,något som säkert bildt o regeringen insett och därmed fogar sig i majoritetens önskan.
frågan är istället varför sverige är med i ett råd när vi inte har intressen i arktis? Ulf