Här är det odlingszon 4 och jag är glatt överraskad över att lavendeln övervintrar här. Dessvärre inte timjan. Jag tänkte börja längst fram på jordkällaren med nävorna, det är ju det som är mest framträdande när man ser den från vägen. Sedan kan jag jobba mig uppåt, med olika växter. Bra idé med lökar förresten, det är så vackert när våren kommer.
Jag har varit modig nog idag och gått in i jordkällaren. Den verkar vara mer välskött än vad jag trodde. Bara stenar ovanför dörrarna har fallit, i övrigt verkar det som om de har fogat i skarvarna. Kul! Det är så vackert med de välvda taken!
Jag vågar mig nog in igen med en lampa, även om kameran lyser upp med blixten är ju synen högst kortvarig. Det verkar finnas någon form av ventil i taket, gissningsvis under plåten jag hittade när jag fällde slyn på taket.
Tänk, va roligt om det skulle vara möjligt att få jordkällaren i bruk! Fast först blir det att kapa mer sly och få något annat att växa på taket.
Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.