Hej
Jag hade problem med detta men jag blir fri av de nu, nu vad gör Jag: 1 Jag ta bor alla delar som är skadad svårt, 2 jag försökte döda och ta bort ullöss som jag såg på planta, på olika sätt med trasa som doppade i T sprit, med rula klister typ på min finger men sidan som gör klister uppe för att insekter fasta på detta. 3 på grund att de attackera rötter då behöver man ta växter ut från kruka och rensa den från gamla jord och ta bort och döda insekter som kan manse.
4 om du kan lägga rötterna i hinken som har varm vatten ( +40 ) till 20 minuter. 5 omplantera de i ny jord.
Obs:
--Provado pinnar hjälper bra på grund att de har näring som stärka växter plus de går med växter saft som Ullöss suga och dö sen.
- T sprit och såpa kan inte ge bra resultat på grund av de kan inte nå ullöss som finns i jorden plus de kaqn inte gå med växter saft för att ullöss insekter sug de och dö, plus den här insekter har material med skal som kan skydda dem. - det finns bra recept mot dem, men man behöver prova den på några blad, om det kommer inte problen så kan man pröva den på hela växter: t.ex. 2 delar vatten, 2 delar såpa och 3 delar T-röd. .
H.Bassam
|