Medlem
Antal inlägg: 68
Medlem nr: 79 300
Snödropparna hade knoppar innan kylan kom och nu när snön smält bort så blommar de för fullt i södra Bohuslän. Här var +7 för en stund sedan och nu bryter solen fram. Underbart!
Medlem
Antal inlägg: 514
Medlem nr: 2 315
Tog en titt på SMHI.se... Närmaste 10 dagarna bjuder på plusgrader...molnigt på ostkusten och sol/moln på västkusten. Innebär att snön som just ny lyser upp garanterat smälter bort.. Då kanske ven jag får se en och annan snödroppe.. Och fortsätta skörda Pak Choi :-)
--------------------
Bor i zon: Stockholms inre kustområde "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Jag har gett maken en bukett papegojtulpaner idag (fast egentligen ville jag ju ha dom själv ). Inte så ofta dom dyker upp i handeln, tycker dom är helt underbara. DSC_0132.jpg ( 715.72k )
Antal nedladdningar: 11
Medlem
Antal inlägg: 6
Medlem nr: 79 485
Jag älskar våren! Varje nytt vårtecken jag ser gör att vardagen känns lite lättare. Något som brukar ge mig en bubblande lyckokänsla är när jag får syn på vårens första tussilago. Men dem får nog vänta lite till innan de sticker upp...
Jag har flyttat till radhus sen ett år tillbaka och det ska nu bli spännande att sköta om en trädgård själv för första gången! Förra året hann jag inte bry mig så mycket om trädgården, men i år ska jag ge mig in i trädgårdslivet lite mer.