Piladzis_pie_mashinaam.jpg ( 950.01k )
Antal nedladdningar: 51Vad roligt! Flera svar. Bassam har jag fått goda råd av förut. Kul att Du hänger med fortfarande, Bassam.
:-)
Ah…rönnen har nog stått där i >20 år. Inget speciellt har hänt den. Jag bara tänkte mig titta på den när det stormade så väldigt, för några dagar sedan. Stora torra vedstycken fanns. Motorsågen gjorde sitt och ni ser snittytorna. T-sprit, säger Du, Bassam. OK. Det verkar vettigt Huggormen, att man inte skall pensla på gegga, som inkaplsar allt möjligt. Jag har ibland sett en och annan snok i trädgården, förresten. Fast igelkotten gör nog slut på den, gissar jag.
Jag putsade först med stålborste. Sedan med vass kniv. Men passade mig för att komma fram till veden. Barken ser ni, har skalat sig. Jag har inte tittat till rönnen på >20 år, tror jag. Så den är nog gammal, gissar jag. Ålderskrämpr. Fast det är ju trevlig. Den han gärna få hänga med ett tag till, tycker jag.
Tack, Bassam för tipsen med någon droppe diesel i myrstackarna. Har icke testat det ännu. Nu provar jag med cayenpeppar. Det var billigare än myrgift. En jätteburk för 40 kr, istället för myrgift för 80 kr. Myrorna tycks inte trivas med cayenpeppar. Ha! Fast jag pudrar på myrorna när det är torrt ute.