Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Satte en del perenner bla astilbe, stockros, silverax mfl i rabatten i höstas men jag undrar om inte en del har dött. Stockrosen (min vackra svarta*snyft*) o astilben (en dvärgvariant) verkar inte ha rotat sig utan sitter liksom löst i sin "grop". Jag förstår inte det då jag planterat ordentligt men så är det . Är det ett tecken på död?
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Inte peta i perennerna Ulrika LOL
Astilben , den kommer upp till midsommar Stockrosen -de brukar behöva en granruska -skule den mot förmodan vara död finns alla färger och storlekar hos Schyssta även de som blommar i år ! är silveraxet dött ska jag äta upp hatten -skulle det trots allt vara så kan nog en sådan ordnas också Säger hon som meddels petmetoden just konstaterat att det svarta "gräset lever hos mej
Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 2 397
Peta så lagom mycket själv då.
Silveraxet lever, kommer vitgrönt, det är astilben o stockrosen jag är orolig för *käkar på nagelbanden* Nåja, vi får avvakta mao o se vad som kommer. Om inte så sätter jag prickklockor i alla rabatter för dom har jag så det räcker o blir över! Eller fingerört mrs Willmott, ja, rosa förgätmigej i parti o minut, det kan jag klä in allt med! tack för dina svar.....