Tack för uppmuntran!
Jag behövde det. Idag känns det bättre även om arbetssituationen inte är bättre. Det är ju kruxet med att man inte vill att ens kunder ska få böter eller straffavgifter för att jag inte kunnat leverera mitt jobb i tid.
Straffavgift för försenad uppbörd 1000 kr.
Straffavgift för försenat boklsut 5000 kr i första vändan.
Straffavgift för försenad deklaration har jag inte törs tänka på en gång, det är ju mer än en kund om man säger så..
Men nu börjar det ordna upp sig temporärt.
Jag har bara två uppbörder kvar denna månad. Det innebär att jag har en månad på mig att fixa övriga företagsdeklarationer förutom det löpande förstås.
Men nu har jag bara 19 deklarationer kvar. Genomsnittet för varje kund är ca fem bilagor. Hej och hå.
Jag har bara ett bokslut som brinner i knutarna och det är kunden fel och inte mitt.
Sedan två bokslut som löper ut nu, men dom har jag sex månader på att fixa.
Maken har planterat två fina enar utanför mitt kontor och dom gläder jag mig åt. Hästen är frisk och sista hemmavarande ungen sköter skolan, så lite positivt finns det i tillvaron i alla fall. Det är bara att smila åt det som går.
Man skall nog säga som gubbarna i Ek härad.Inte för att jag har träffat någon men ryktet förtäljer mig det här:
När eks härads gubbar kommer hem klockan tio på kvällen, drar av dig stövlarna efter en hård arbetsdag så fäller de följande kommentar:
Hå ,håja ,ja!!!! Tänk öm det vore möra igen så en finge gå ut och tjäne penger.
Bettson
Som nyss slutat jobba och skall gå och lägga sig.
natti, natti