Medlem
Antal inlägg: 2 199
Medlem nr: 3 388
vad på kamomillen är det man tar?, på min gård växer det en hel del kamomill, och är det bladen eller blommonram man tar?, jag har för mig att det är bladetn, skulle gäran skörda det, kamomillté e ju rejält gått
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
Halloj! En bra tråd det här.
Jag har en del kamomill på min odlingslott nu. Plockade av blommor som ligger på tork o slängde bladen. Det hade jag visst inte behövt för sen hittade jag info om att om man gör avkok på bladen så har man sköljvatten till håret. Det ska tydligen göra håret blankt. Nån som testat?
Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Det ska visst bara funka för blondiner, och jag har röd-brunt hår med blonda slingor (plus två decimeter svart i topparna, som är kvar sedan flera år tillbaka! Svart färg går aldrig ur riktigt). Kanske skulle synas på slingorna iofs . Måste prova snart! För jag tror faktiskt att det fungerar, om man tänker på att kamomillextrakt används i schampo för ljust hår.
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
CITAT (Sailor Pluto @ 12-06-2007, 13:06)
Det ska visst bara funka för blondiner, och jag har röd-brunt hår med blonda slingor (plus två decimeter svart i topparna, som är kvar sedan flera år tillbaka! Svart färg går aldrig ur riktigt). Kanske skulle synas på slingorna iofs . Måste prova snart! För jag tror faktiskt att det fungerar, om man tänker på att kamomillextrakt används i schampo för ljust hår.
Medlem
Antal inlägg: 1 699
Medlem nr: 678
Salvia sägs vara bra för brunt/rött hår. Jag har bara provat en gång, då märkte jag ingen direkt skillnad men man kanske måste använda det flera gånger.
Medlem
Antal inlägg: 982
Medlem nr: 8 942
Jodå, det finns för andra hårfäger också ! Inte för att jag vet vilka örter/växtextrakt som används men det borde gå att ta reda på. Ska prova salvia några gånger kanske, och se vad som händer . Om inte annat så luktar det gott...
--------------------
Stolt HBT-kompis Angelicai zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo