Tyvärr löser man inga drogproblem genom liberal drogpolitik. Titta hur det ser ut i dessa länder

. Problemen är bara ännu mer utbredda där.
Att fröer är lagliga, men odling olaglig känns förvirrat, men så är det.
Jag är säker på att myndigheterna kollar sådana här sidor och de håller sig på rätt sida lagen. De ansvariga för sidor som denna är väl medvetna att de har ögonen på sig och kan alla kryphål.
Tyvärr finns det massor av lagliga växter som ger hallucinogena rus. Vi skulle få sluta odla många vackra växter om den odlingen blev förbjuden

. Det bästa i detta sammanhanget är att folk i allmänhet inte känner till vilka växter som kan användas som drog. Bara ett litet fåtal av dem talas det om.
Jag har sett färdiga "jointar" i förpackning med ean-kod på som ungdomar (inte mina!!!) beställt via internet. Det står på förpackningen vad de innehåller och jag tror t o m det stod vilket typ av rus de skulle ge. Vid analys innehåller dessa jointar just vad det står på dem och detta är inget som är narkotikaklassat, varken i ursprungslandet Holland eller här.
Det tar lång tid att få ett nytt ämne klassat som narkotika. Det kan ta år innan denna byråkratiska process är klar och ämnet kan hinna bli etablerat bland missbrukarna innan dess.