Medlem
Antal inlägg: 47
Medlem nr: 1 712
I en av mina rabatter upptäckte jag förra sommaren små söta purpurfärgade blad (ser ut som oxalisblad) och de blommade med pyttesmå gula blommor. I år har de dykt upp i massor i samma rabatt och jag är lite nyfiken på vad det kan vara. Nybörjare som jag är tycker jag iallafall att det ser ut att vara någon slags oxalis. Har tyvärr ingen bild men det kanske är någon som vet vad det kan vara ändå?!
Medlem
Antal inlägg: 47
Medlem nr: 1 712
Jo den liknar den, fast min har lite mindre blommor. Men det kan ju bero på hur stora bladen är i förhållande till blommorna på bilden.
Och så blev jag lite osäker på om inte "mina blad" är trekantiga.......nä jag måste nog springa ut och titta när jag kommer hem Usch vilket taskigt bildminne jag har
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Jag har också Oxalis, röd och grön som blommar med gula små blommor. Min blir runt 30-40 cm hög, alla på bild ser så lågväxta ut.... Någon som känner till dem? Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
Precis en sån har jag också och jag har tagit foto för att fråga er, men nu behöver jag inte göra det Min växte under en uppstammad pelargon som jag köpte i början av sommaren och givetvis tog jag vara på den och har i en egen kruka nu.
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
vet inte om någon stämmer med min den är mer orangeröd och pyttesmå gula blommor har knyckt ett litet skott som en bekant har frösått ska fråga vad den heter när jag ser honom
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2