Jag premierade i fjol så jag vet inte om jag bara hade tur eler om jag gjorde rätt. Så här gjorde jag i alla fall:
I slutet av september satte jag bla narcisser i kruka. Där jag vinterförvarade dem kunde det bli lite väl kallt upplevde jag så jag som satt i lerkruka plastade in den i bubbelplast och satte i en lite större plastkruka. Detta behövs nog inte om det håller sig 3-4 grader över nollan. På nätterna kunde det ibland sjunka strax under nollan där mina stod i ladan.

Jag planterade i planteringsjord utblandad med porös kompostjord. 2/3 kompostjord. I slutet av mars satte jag krukorna nära husväggen i trädgården och lät bubbelplasten vara kvar men tog bort ytterkrukan. När frostnätterna var över och jag mer eller mindre glömt bort krukorna hittade min sambo små nyfikna narcisser som sträkte sig efter ljuset. Jag satte ut dem där jag ville ha dem och tog bort plasten, vattnade lite och bara väntade. Jag hade lyckats!

Hoppas att detta kan vara till lite hjälp.
Jag har köpt nya narcisser att aätta nu och jag hoppas det går lika bra som i fjol.