Håller absolut med, det är en konst att upptäcka, förstå eller tolka andra människors personligheter via nätet. Jag också har en väldigt sarkastisk humor, och det har skapat en del gräl o liknande när jag kommunicerat med folk via nätet också
Men, en sak som jag också tänkte på att ofta när man chattar, eller kommunicerar med någon via ett forum eller liknande. Så, är det ju läsaren själv bestämmer "tonfall, o attityd" osv.. iaf till en viss grad.
Och, det varierar ju beroende på hur man är som person, om man tex är känslig lagd då kanske man direkt tolkar något som inte är menat illa, på ett känsligt sätt.
Bakgrunden, tonen eller vad man nu vill kalla det bestämmer läsaren, och det är väl därför det ibland en fjäder blir till en höna =)
Det har liksom hänt, att jag vid nåt tillfälle kanske pratat med en nån kompis (då själv inte varit på det bästa humöret) och tolkat det personen skrivit som djävulen läser bibeln. Bara för att jag liksom varit på dåligt humör. O sen har jag liksom lyckats vrida på det, o fått den jag chattar med verka helt koko bäng. Så, summan av kardimumman text konversationer via internet går att manipulera vääääääääldigt mycket.
Tro nu för allt i världen inte att jag är Pompereposa. Inte en vana, så jag inte får ett dåligt rykte om mig
Nästan, alltid är jag snäll