Det är inte så jättebråttom än. Jag ska fråga min syster också. Jag vet inte hur lång tid det tog innan jag fick min katalog, annars tror jag det går att kolla på deras hemsida om växterna.
Jag har i alla fall fått det uppkollat med avgifter osv nu. Till Sverige gäller mycket riktigt 8 euro, som Ingrid påpekade. Sedan går det tydligen bra att ta det på faktura, vilket är ganska trevligt. Den går säkert att betala via nätet sedan. Jag har postgiro som du kan skicka betalningen till, så skickar jag fröna på posten till dig. Men det tar vi när du får katalogen och kikat lite.
När det gäller Naranjilla så har jag hittat ett fint ställe där det står om den.
Den heter Solanum quitoense/Solanum angulatum.
Kolla in länken här!
http://www.hort.purdue.edu/newcrop/morton/...njilla_ars.htmlDen vill helst ha medeltemp på 19 grader och absolut inte över 30 grader. Låter som svenska sommaren skulle funka bra, fast det kan hända att det är lite som att odla trädtomat. Den får nog stå skyddat och soligt, så får man övervintra den.
Jag vet inte vem du tänker på Ingrid, men jag bor i Trollhättan och har arbetat i Vänersborg på en handelsträdgård fö inte så länge sedan.
Känner du igen det?