CITAT (Christoffer @ 29-12-2004, 19:03)
Vilket glukosaminpreparat är bäst och billigast? Måste man använda sig av apotekets?
Glukosamin för hundar eller hästar, har någon provat?
Jajamensan!
Har en kompis som tar hem fr Tyskland! Han säljer "en gros" till veterinärer och har då & då en 200-tablettersburk över som han låter mig "överta". Annars svårt att få tag på och Ekoboden verkan ju ha stängt till februari 2005!
Doseringen, jag kört med hästpillrena, är en tablett varannan dag, inte mer! Och man bör inte äta det mer än 4 veckor i sträck. Har oxå märkt att även om jag äter Artrox mer än 6-7 veckor i sträck kommer värken tillbaka. Så jag tror att det är Glykosaminet som blir "lite" verkningslöst efter några veckor och bör gå ur kroppen innan en ny omgång påbörjas.
Min gamla mamma, som har diabetes fick förhöjda sockervärden när hon åt hästpillrena...kan vara värt att notera! Vet inte om hon ätit Artrox.
Tror dock att alla mediciner skall ätas med förstånd! Dessutom har jag nu tränat regelbundet sedan början av oktober och det känns som om det hjälper mig mer än när jag "bara" knaprar Glykosamin. Produktionen av ledvätskan ökar med rörelse och med glykosamin som ju finns i Artrox oxå.
Det där med nypon blir jag nyfiken på för nyponsoppa drack jag mycket när jag idrottade och hade aldrig ont då, trots div problem med menisker och ledband. Men nu har jag gjort en "Henke Larson" när jag stod uppe på en stege och spacklade ett tak, trampade i luften och stöp i golvet med knät under mig...aj aj aj inte kul, men med en halvtidssjukskrivning, är busschaffis och behöver högerbenet när jag gasar/bromsar, så hinner jag träna minst 3 ggr/vecka och det ger resultat som sagt både i knät och i övriga kroppen! Kan t o m gå ner på knä för första ggn på flera år!!! Å att jag blir lättare gör ju inget...
Lycka till!
Monique