Medlem
Antal inlägg: 58
Medlem nr: 4 133
God fortsättning själv. Ditt växthus ser så mysigt ut, visst kliar det i fingrarna nu när alla frökataloger trillar ner i brevlådan. Snart är det dags att sätta dom första fröna, hoppas på en varm och solig vår och sommar.
Medlem
Antal inlägg: 397
Medlem nr: 2 690
Hej du Karin och fortsättning Ser jättekallt ut, har i alla fall ingen frost för här regnar det. Du kanske har snödroppar därinne eller isbegonier? Men hur har du satt upp plasten på balkarna. Har du lagt den ovanför balkarna och spänt upp linor för att hålla den på plats.
Vad gjorde du med H Ms fastsättningar?? MVH Kenneth
--------------------
"Det gäller att ha mod att vara den man är. Och att inte tappa modet för att man är den man är."
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
vänta bara till el-räkningen kommer
skoja bara, det var jätte fint.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
Antal inlägg: 537
Medlem nr: 697
Till er som undrar om bubbelplasten...
Jag fick tips av Sanna i Sthlm om att spänna stålvarjrar längs hela växthuset, från gavel till gavel alltså. Där taket börjar o sen under mittbalken i taket. 4 st totalt. Över dessa vajrar har jag sedan dragit plasten, gavlarna har jag tejpat o häftat fast i takbalken o långsidorna. Herman&Meyer skruvarna behöver jag nog på några ställen ändå för att slippa häftklammrar. Har bubblat in drygt halv växthuset, "förmaket" m planteringsbordet etc får vara oisolerat.
Elräkningen blir nog inte så hög just nu. Lampan styrs m timer o är bara på några timmar per kväll, mest för att det ser rätt mysigt ut. Fläkten har jag inte på alls då jag inte har några växter där ute ännu.
Idag skulle ni se hur växthuset ser ut, massor av snö här senaste dagarna. Måste nog gå o sopa ner lite snö från taket tror jag då det är säkert 2-3 dm.
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
va, har ni snö?
här i nässjö, z5, finns bara några snöhögar kvar.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W