|
På TVn igår, drog de ut kattklor... |
|
|
|
25-02-2005, 12:57
|

Medlem
Antal inlägg: 89
Medlem nr: 4 864

|
Hemska amerikaner! De visade hur de opererade bort kattklor för att katten inte skulle klösa sönder ägarinnans "fina" hem. De opererade även in testikelproteser för att hussen inte skulle lida av att hanhunden vart kastrerad. Skönhetsoperation på kanin stod oxå på schemat, hakpåsen hade tydligen blivit för stor! De kan väl karva och skära i sig själv, men låt djuren vara. Så tycker jag i alla fall
--------------------
Emma, zon 3
Med hundar, katter och höns i trädgården glömmer man aldrig vart man har satt lökarna...:)
|
|
|
|
3 sidor
1 2 3 >
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
25-02-2005, 13:01
|

Medlem
Antal inlägg: 2 325
Medlem nr: 1 786

|
--------------------
Mvh, Stennie!  Pågår!
|
|
|
|
|
25-02-2005, 13:22
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
Fördjävligt att de skall hålla på så med stackars oskyldiga djur har de så mycket pengar över kan de väl skänka dem till nåt välgörande ändamål. krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
25-02-2005, 13:33
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
Ja, och de opererade stämbanden på en tax som skällde "för mycket".
Varför har man inte en guldfisk som husdjur istället?
|
|
|
|
|
25-02-2005, 13:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43

|
Hon som vi köpte vår senaste katt av, en Birma, berättade en skräckhistoria... En väninna till henne som föder upp raskatter hade sålt en katt till ett "fint" par som bor på Östermalm i Sthlm... Efter tre månader ringde paret upp henne och ville att hon skulle ta tillbaka katten, tom utan att de fick pengarna tillbaka.. Hon åkte dit för att hämta katten.. Katten hade då levt i en tom garderob i tre månader, för de hade kommit på att den kunde ju klösa på deras antika stolar..!! De hade skött om katten så gott det nu går i en garderob, så den var inte misskött på det sättet.. Den hade låda, mat o vatten... Men den var rädd för människor... Uppföderskan började tom gråta när hon såg detta, varvid "damen" blir förbannad..! // Jaså, så du tycker det är ok att ett kattkräk ska få förstöra antika möbler som minsann kostar vad du tjänar på ett år.. bla, bla, bla... // Vilka människor..!! Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
|
|
|
|
|
25-02-2005, 13:51
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Caprice @ 25-02-2005, 13:47) Hon som vi köpte vår senaste katt av, en Birma, berättade en skräckhistoria... En väninna till henne som föder upp raskatter hade sålt en katt till ett "fint" par som bor på Östermalm i Sthlm... Efter tre månader ringde paret upp henne och ville att hon skulle ta tillbaka katten, tom utan att de fick pengarna tillbaka.. Hon åkte dit för att hämta katten.. Katten hade då levt i en tom garderob i tre månader, för de hade kommit på att den kunde ju klösa på deras antika stolar..!! De hade skött om katten så gott det nu går i en garderob, så den var inte misskött på det sättet.. Den hade låda, mat o vatten... Men den var rädd för människor... Uppföderskan började tom gråta när hon såg detta, varvid "damen" blir förbannad..! // Jaså, så du tycker det är ok att ett kattkräk ska få förstöra antika möbler som minsann kostar vad du tjänar på ett år.. bla, bla, bla... // Vilka människor..!! Caprice Men, herregud!!! VARFÖR skaffar man sig en katt då?? Katter är födda med klor - de klöser för att vässa klorna - det är ett naturligt beteende. Hade de trott att kissen skulle ligga fint i soffan och matcha inredningen som dekoration?? Fy!
|
|
|
|
|
25-02-2005, 13:54
|
Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128

|
CITAT (Caprice @ 25-02-2005, 13:47) Hon som vi köpte vår senaste katt av, en Birma, berättade en skräckhistoria... En väninna till henne som föder upp raskatter hade sålt en katt till ett "fint" par som bor på Östermalm i Sthlm... Efter tre månader ringde paret upp henne och ville att hon skulle ta tillbaka katten, tom utan att de fick pengarna tillbaka.. Hon åkte dit för att hämta katten.. Katten hade då levt i en tom garderob i tre månader, för de hade kommit på att den kunde ju klösa på deras antika stolar..!! De hade skött om katten så gott det nu går i en garderob, så den var inte misskött på det sättet.. Den hade låda, mat o vatten... Men den var rädd för människor... Uppföderskan började tom gråta när hon såg detta, varvid "damen" blir förbannad..! // Jaså, så du tycker det är ok att ett kattkräk ska få förstöra antika möbler som minsann kostar vad du tjänar på ett år.. bla, bla, bla... // Vilka människor..!! Caprice F.n vilka dj...a typer  birmor som är xtra sällskapssjuka, iallafall min. krister
--------------------
kristerh zon 2-3
|
|
|
|
|
25-02-2005, 13:56
|

Medlem
Antal inlägg: 89
Medlem nr: 4 864

|
Fy f**n! ja just det, de opererade kanintaxar som skällde för mkt oxå. Som om man inte visste det innan man köper en sådan hund. Basenji kan de väl köpa isåfall, den rasen kan ju inte skälla!
--------------------
Emma, zon 3
Med hundar, katter och höns i trädgården glömmer man aldrig vart man har satt lökarna...:)
|
|
|
|
|
25-02-2005, 14:03
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
Och de stackars pitbullvalparna som grät så hjärtskärande efter öronkuperingen...  Djurplågeri, det är just vad det är! Programmet fick mig att må illa.
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
25-02-2005, 15:21
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
Jag har alltid tyckt att pittbull har så fula öron. Nu vet jag varför,öronkupering. Jag tycker de var sötare innan. Förra hunden vi hade var en Norfolk terrier. Förr kuperade man svansen på dom men sen blev ju det förbjudet så Kasper hade sin svans kvar och den var jättefin. Jag led med de små valparna mvh Irene
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
25-02-2005, 15:28
|
Medlem
Antal inlägg: 220
Medlem nr: 3 743

|
CITAT (Emmaibäcka @ 25-02-2005, 12:57) Skönhetsoperation på kanin stod oxå på schemat, hakpåsen hade tydligen blivit för stor! Vad det gällde kaninen (liksom bulldogen) så fanns det ju medicinska orsaker till operationerna förutom att de påverkade djurets utseende, så de tyckte jag var ok. Annars håller jag med föregående talare.
--------------------
En trädgård! Lycka!
|
|
|
|
|
25-02-2005, 15:36
|

Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227

|
Alldeles för mycket pengar och för lite hjärna på dessa människor Såg inte programmet, hade fullt upp med antikrundan. Hade nog inte klarat att se det heller för jag hade bara blivit ledsen och förbannad och så hade min kväll varit förstörd  Vilka idioter det finns! Fast mest förvånad?! blir jag över att veterinärer verkligen ställer upp på detta. Eller vem det nu var som gjorde det? Eller finns det speciella plastikkirurger för djur? Ja, är det i USA är det ju inget som förvånar mig längre.
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
25-02-2005, 17:36
|
Medlem
Antal inlägg: 381
Medlem nr: 4 843

|
Jag klarade inte att se det, de är så sjuka i USA, Det är verkligen djurplågeri, om man opererar bort klorna på en katt så tar man ifrånden sin självkänsla, det är ju med klorna den värjersig mot fiender osv... å inte kan den klättra mer heller... Nej usch fy bäää för Amerikanerna djurhållning! Och Caprice jag förstår om er birmauppfödare började gråta... Vad var det för idiot som köpte den katten? Tur att det var en "riktig" uppfödare iaf, så hon tog tillbaka den stackars kissen! Klart en katt är värd mer än en antikmöbel, möbelns värde är bara pengar, katten är ett LIV!!!
--------------------
www.guppys.se Svenska GuppySällskapet Forum-Nybörjarinfo-Genetik
|
|
|
|
|
25-02-2005, 21:42
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
VIDRIGT!!
|
|
|
|
|
25-02-2005, 22:23
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Tänker inte försvara det som nämnts här tidigare men svenska djurägare har nog ett och annat på sina samveten. Hur många låter inte kastrera sina hankatter????? Hur många är det som köper djur som är sönderavlade på ett eller annat sätt. Långhåriga katter t.ex. som inte klarar av sköta pälsen själv utan måste ha hjälp. Det är många avelsformer som har genetiska defekter av olika slag.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
25-02-2005, 22:34
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Och varför ska man inte kastrera hankatter o sterilisera honkatter?? Hingstar kastreras o blir vallacker, tjurar kastreras o blir stutar-- tror du att det är djurplågeri?
|
|
|
|
|
26-02-2005, 08:33
|
Medlem
Antal inlägg: 303
Medlem nr: 3 834

|
Det är faktiskt inte självklart att kastrering är finfint men kloutdragning och kupering är hemskt. Visst, kastrerade djur (och människor) lever längre och håller sig friskare (utom större risk för fetma).
Men i fallet människor är det tydligt att dessa argument inte riktigt duger. Så saken är inte så enkel. Samma sak när det gäller avlivning - självklart om de lider? Nä, det är ju inte det, men det känns riktigt. (När det gäller djur.)
Vi har haft en kastrerad hankatt och har nu en kastrerad honkatt, och jag skulle inte dra ur några klor eller klippa nån svans eller låta bli att kastrera. Men vad som är rätt och orätt "egentligen" är nog möjligt att filosofera en del runt!
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|