CITAT (kristerh @ 26-02-2005, 11:26)
Kan du inte sänka värmen i garaget? de kan nog stå i 10 grader oxså men då måste de få lite ljus eftersom de inte somnar ordentligt, och lite mer vatten skall de oxså ha i såfall, jag har en som stått inne i husvärmen hela vintern, det var ett skott jag tog sent på sommaren och som jag absolut ville ha kvar, jag har lite dålig erfarenhet med fuchsior, den första vintern är det många som stryker med men klarar de år 1 så brukar de bli långvariga

har även förvarat fuchsior i matkällare nåt år när jag bodde i lägenhet.
krister
Förrådet är liksom inomhus och utan fönster så jag tror inte att det går att sänka värmen. Har en växtlampa så det skulle kanske funka. Om jag lyckas rigga upp den samt om blommorna får plats.
Och just det, då jag var och köpte sticklingar så passade jag på att fråga där och mannen bakom disken sa att det var bättre att ta in dom i huset, rumstemp. Och jag har för mig att det är aja baja att göra. Chocken blir förstor och dom dör garanterat. Har jag läst fel?
Ska jag ta in alla sticklingar jag har ute och proppa in dom i kylen. Ska jag låta dom vara kvar ute i lådan eller ska jag sätta in dom i förrådet ca 10grader? Vad tror ni?