Jomenvisst, jag har trädgård som yrke och den här säsongen ska jag jobba på en plantskola i gränna. Det ska bli så himla kul. =)
Jag gjorde klart mitt arbete för ett år sen ungefär, så jag vet precis hur det är. Men, du har ju iaf valt ett ämne som är kul.

Det kommer du kunna ha användning för framöver. =)
Om det är just trädgårdsbiten du vill syssla med så kan du antingen läsa in behörigheten för trädgård på gymnasienivå på en naturbruksskola. Eller så väljer du att jobba praktiskt med trädgård i ett eller två år och sedan läsa vidare på universitetet i Skåne. Alnarp är ett himla fint lantbruksuniversitet med de flesta trädgårdsinriktningarna. Där ska jag läsa till hortonom framöver om det blir som jag tänkt.
Här är min sida:
LillaTigers LandBilderna från 2003 ingår i arbetet.
Loggboken gjorde jag så att jag skrev ner datum och hur många timmar jag laggt ner varje gång jag pysslade med trädgården samt vad jag gjorde. Med jämna mellanrum skrev jag en kommentar över hur jag tyckte att det gick och vad jag hade lärt mig, varannan vecka eller en gång i månaden ungefär.
Då hade jag koll på hur många timmar jag laggt ner och min handledare kunde lätt följa med i hur jag hade jobbat och med vad. Lite väl engagerat kanske, men det var det värt i slutändan. =)
När ska du va klar med arbetet?
Tycker också att det är kul att nån mer tänkt på samma sak.