Det DÄR är inte lätt!
Ja, vad gör man, gäspar lite demonstrativt kanske
Jag sa till en kille en gång. Han var arbetskompis till min sambo.
För det första så tillbringade han hela dagen på jobbet tillsammans med min sambo. När sambon hade kommit hem från jobbet så dröjde det ca: 5 min. så stod han där, i farstun.... arbetskompisen...
Det slog aldrig fel. Han kom. satte sig ner och väntade...på vad? Jo, på att vi skulle äta middag. Bjöd honom någon gång men inte alltid. Senare när middagen var bortdiskad, så bytte han bara plats, gick och satte sig i vardagsrummet, och där blev han sittande HELA kvällen...BLÄÄÄ! för folk som inte går hem.
Till slut så rann det över, och jag sa: Sover du aldrig människa? -Vaddårå? var det svar jag fick. -Tycker du inte att det är dags att gå och sova nu om du ska orka upp på jobbet imorgon. - näää, jag behöver inte så mycket sömn...
- Nähädu, sa jag, men det behöver vi, så nu ska du gå.
Hans min var obetalbar, hakan landade i knät. Han pep iväg, och kom inte tillbaka på flera månader, men till slut så vågade han sig in igen, men stannade aldrig så länge som förut.
Så sårad blev han ju, men det gick ju över efter ett tag.
Det kanske är en risk man får ta, med folk som inte har vett att tänka på refrängen.
Vänta inte lika länge som jag bara, jag var fullproppad med uppdämnd irritation, så jag sa det ju inte så snyggt kanske
Det jag inte gör idag, vill jag kanske inte göra imorgon heller.