Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244
Inspirerad av bröllopet här på odla kan jag inte låta bli att fråga.
Jag gifte mig en iskall vinterdag, hade en svart/vit viskosklänning och en brudbukett bestående av Jakarandarosor, lite vinrödlila i färgen, vit ginst och vit fresia. Buketten åkte all världens väg vid en vårstädning men jag har kvar brudnäbbens bukett och makens kragbukett.
Medlem
Antal inlägg: 3 397
Medlem nr: 2 483
Jag gjorde min brudbukett själv.... Röda rosor, vita rosor, ulleterneller, nån vit saxifraga...minns jag att jag hade i... Jag var 19 år gammal och fattiga som kyrkråttor var vi och gifte oss på midsommar....blomsterhögtiden....tanken på att inte göra min egen bukett fanns helt enkelt inte.... Tyckte inte det borde vara så märkvärdigt....och det var det ju inte heller.... Den har fallit isär men jag förvarar några blomblad och rosor i en förseglad glasburk med bandet knutet runtomkring...
Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584
Här var det bröllop i februari för några år sedan. Brudbuketten bestod av mörkröda rosor, blå riddarsporrar och vit ginst. Brudbuketten hamnade så småningom på komposten men förlovningsbuketten har jag kvar i torkad form. Jag glömmer aldrig när min man kom hem den dagen med ett helt fång röda, långskaftade rosor. Kvinnorna i blomsteraffären hade tittat på buketten med avundsjuka blickar och undrat vem den lyckliga kvinnan var som han spenderade en sådan förmögenhet på. Det var jag!