Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Grattis! Är det en övervintrad planta? Annars är det bra om man inte låter för små o unga plantor gå i blom för tidigt. (Det tar så mycket kraft från plantan )Jag brukar ta bort de första knopparna tills den blivit lagom stor i mitt tycke.
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 1 603
Medlem nr: 2 852
Nääee, det är en nykomling. Jag vet att jag borde ta bort knopparna men kan inte förmå mig.... Han får extra uppmärksamhet i stället.... Men mina pinnar i källaren sätter massor av gröna blad nu så jag hoppas!
Medlem
Sambon tittar på mig och mumlar något om att "...minsann inte heller fixar det" Och så sneglar jag på fuchsian som liksom kryper ihop och blundar... Brrr!
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Men tänk om den senare i sommar kommer nära andra fuchior eller andra blommor som är stora o kraftiga. De kanske retar din fuchsia - Ser ni där! Vilken vekling!! - Han har "bröst o bringa som en frukost flinga"!
Och då ska den stackaren stå där o skämmas bara för att hans husmor inte tog bort de första knopparn och lät honom "växa till sig" Tycker du att det är rättvist?
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Ja, lägger man fram det på det viset så.... Blommobbning i högsta grad. Jag känner ju ett vissat ansvar som matte. Det värsta(?) är att just den blommande fuchsian är den kraftigase av dem.
Medlem
Envis optimist.... Men...jag knipsade faktiskt bort blomknopparna på min stickling av engelsk pelargon! Det k-a-n möjligen bero på att det INTE var en 'Lord Bute' utan något annat. Möjligen en 'Joseph Haydn' Hade det varit en lord hade jag nog inte knipsat huvudet av honom....