Eftersom jag inte ville ha en massa filmkanaler nöjde jag mig med basutbudet på Viasat. Men nu sker en del smygförändringar som jag inte kan acceptera.
De går ut stort och säger att från 21:a april ingår 4:an.
Inte sant! TV4-film kostar då 39:-/mån och TV4Plus kräver Guldpaketet!
TV4 strider Viasat och Canal Digital om. Kommer troligen inte att implementeras förrän 1 januari 2006!
Då har den kanalen varit svart i flera månader!!
Om du har mer än en TV (och det är jag nog inte ensam om) och/eller att kunna se ett program och spela in ett annat (ex.vis Gröna rum) krävs någon form av Tvillingabonnemang. Bortsett från att de är dyra på Viasat, krävs även här Guldpaketet!!
Jag skulle önska att det räckte med att jag hade en decoder och sedan kunna beställa de kanaler jag verkligen ville ha.
Nej, efter många timmars skickande av e-mail/telefonerande till resp kundtjänst + lusläsande av deras hemsidor blir det nog en Boxer här också.
Av de 21 kanaler som ingår i bas är det åtminstone övervägande som jag vill ha.
Rutis! Just den dåliga textningen var en av anledningarna till att jag sade upp mitt Guldabonnemang för några år sedan. Då påstod de att de inom "mycket kort" skulle ha avhjälpt problemet! Det värsta tyckte jag var att de textade varannan replik. Att ställa om sig så att man översätter själv i huvudet/läser textraden är OK om det är konsekvent, men varannan replik!