Tack för alla tips och länkar!
Det blir till att gå upp till frukthandlaren och köpa massa nyttiga godsaker då! Vindruvor är ju smaskens, problemt är väl att jag kommer att trycka i mig så många så jag får ont i magen

tänkte köpa morötter också och stå och skala och lägga i kylen och äta efter behov! Finns säkert massor med gott!
Kromtabletter :/ Det finns väl inga nackdelar med det? Är alltid rädd för biverkningar! Annars kan det nog bli några sådana med.
Det där med att gå och handla är en lustig grej när jag handlar tillsammans med någon annan så ska jag inte ha något godis, absolut inget, men när jag handlar själv så blir det massor!
Anledningen till att jag vill få bort några kilo är ju som sagt att jag inte trivs med mig själv längre... byxor som jag "alltid haft" börjar sitta lite tajt över låren till exempel.
Det är ingen som sagt något negativt om min vikt, förutom min bror då... men det är jag så van vid att jag inte ens bryr mig längre! Och pojkvännen säger att det inte finns någon som har finare kropp än jag

Trots det så känner jag att jag skulle må bättre av att bli lite smalare!
Träning är verkligen inget för mig

det spelar ingen roll hur mycket jag försöker tycker bara att det är tråkigt!!! Försöker göra mer i min vardag till träning istället! Går nästan överallt, promenerar med hundar varje dag, ska börja cykla till jobbet när det börjar och jobbet är dessutom fysiskt (kyrkogård) massor med lyft och böj och ränn!