Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Upp som en sol, och ner som en pannkaka
          Ewa L
          Inlägg 14-04-2005, 06:28
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem sedan:
          14-01-2003
          Medlem nr: 579



          När jag kom hem från jobbet — sent på kvällen — hade mitt paket från Hortogreen anlänt. Det blir ju som julafton och födelsedag samtidigt. rolleyes.gif tongue.gif

          Inser då till min fasa att det dj-a puckot från DHL har ställt det — ja var tror ni??
          På plattorna???
          På trappan????

          Nej. Mitt i rabatten!! mad.gif Till och med till hälften en Bruddutzia. Lökar etc halvvägs upp.

          Min månskensrabatt som jag anlade som en "Mehlie memorial" förra våren. Och mitt i detta en kartong vägandes 14 kilo. Dessutom två feta fotavtryck för att kunna ta sig dit.

          Jag bara satte mig ner och stortjöt.

          Visst, jag kommer att reklamera och kanske få en hundring eller två, men det är ingenting mot det besvär jag får.

          Känner också lite grand som så; har beställt från Hortogreen flera gånger tidigare. De tar inget ansvar för själva leveransen. Kommer jag att våga beställa där fler gånger? unsure.gif


          --------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!


          Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.


          Elton, 10 veckor


           
          Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Yin o Yang
          Inlägg 14-04-2005, 07:08
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 113
          Medlem sedan:
          28-09-2004
          Medlem nr: 4 545



          Så fruktansvärt okänsligt gjort mad.gif mad.gif . Hoppas att förstörelsen inte blev total unsure.gif


          --------------------
          Marianne, zon 3

          När man står med båda fötterna på jorden har man oftast bilen på verkstaden
           
          Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 14-04-2005, 07:49
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 21



          Så korkat. Hur kan man komma på tanken att ställa en tung paket i en rabatt. Framförallt som det verkar ha funnits gott om plats runt om. Ring och klaga! Hoppas dina blommor repar sig.
           
          Citera
          Sulawesii
          Inlägg 14-04-2005, 10:13
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 3 022
          Medlem sedan:
          14-11-2003
          Medlem nr: 2 566



          Vilken idiot, rent utsagt!! Hur kan man vara så dum??

          *Tröstekram*

          Tycker att du ska anmäla det iallafall.


          --------------------
          ”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..”
          - Sun Axelsson


          user posted image
           
          Citera
          Ciczi
          Inlägg 14-04-2005, 10:23
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 2 836
          Medlem sedan:
          19-07-2004
          Medlem nr: 4 113



          Sicket PUCKO!!!!!

          *tröstekram* härifrån också... Om någon hade gjort så med mina rabatter hade jag .........!

          Ciczi


          --------------------
          Egenföretagande Trädgårdsingenjör. Besök www.tradgardsservice.com

          ********************************************************

          "Mest klorofyll vinner!!!"
           
          Citera
          renate
          Inlägg 14-04-2005, 11:31
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem sedan:
          28-02-2003
          Medlem nr: 834



          Det var ja hemsk,maila och klaga.Jag fick mitt paket och det lag på trappan som alltid.Konstigt att lägger det i en rabbat.Hoppas inte rabatten blev förstört.


          --------------------
          MVH Renate zon 4
           
          Citera
          Caprice
          Inlägg 14-04-2005, 11:37
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 3 245
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 43



          Instämmer till fullo...!

          Vilket pucko..!!

          Självklart ska du påpeka detta..! mad.gif

          Hoppas de små liven klarat sig...? ohmy.gif
          De under paketet alltså...



          Caprice


          --------------------
          Caprice
          Stockholm zon 2-3
          user posted image
          Vita non est vivere sed valere vita est
           
          Citera
          Ina
          Inlägg 14-04-2005, 11:49
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem sedan:
          31-10-2002
          Medlem nr: 12



          Kanske skulle du kontakta DHL i första hand - det är ju ändå en av deras personal som har vandaliserat din rabatt.
          Hortogreen bör få reda på vad som hänt och kanske byta företag som dom anlitar för transporter... ?

          Funderingar och tröstkramar från Ina!
           
          Citera
          Ewa L
          Inlägg 14-04-2005, 11:57
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem sedan:
          14-01-2003
          Medlem nr: 579



          Jodå, jag ringde direkt och klagade! mad.gif

          Och växterna inunder har defintivt tagit skada. Hade besiktning igår-kväll. Bruddutzian kan nog hämta hem. Halva Azalean 'Persil' är också knäckt. Vet inte om jag är så intresserad av en halv buske, men den är alltså full med knopp — för första gången!

          Lite extra bedrövligt iom att jag har gjort mig så mycket besvär för att få tag på speciella växter till just denna rabatt.

          Gjorde den när Mehlie dog i maj förra året. En tanke var då också att de växter jag hade i blått/rosa på andra sidan plattorna, skulle här återfinnas i vitt. Det har naturligtvis inte alltid varit helt lätt.

          Dessutom en hel del lökar. De har väl iofs inte gått åt fanders för alltid. Åtminstone inte Narcisser och dyl. Men de dubbla tulpanerna är jag osäker på om de kommer upp något mer. Nyare sorter brukar ju inte vara så generösa med det.

          Nåja, jag skall göra en lista och skicka in så några hundralappar får jag säkert tillbaka. Det är dessvärre ingen tröst idag. sad.gif


          --------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!


          Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.


          Elton, 10 veckor


           
          Citera
          Ina
          Inlägg 14-04-2005, 12:21
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem sedan:
          31-10-2002
          Medlem nr: 12



          Pengar kan ju inte återskapa din förstörda rabatt! Det tar ju tid och det kan dom ju inte ge dej... sad.gif

          Tycker så synd om dej och är så arg på puckot som dumpade paketet i rabatten!
           
          Citera
          solkatten
          Inlägg 14-04-2005, 13:15
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 445
          Medlem sedan:
          31-12-2003
          Medlem nr: 2 640



          Ewa L
          Kontaktade du DHL eller Hortogreen?
          Det är ju DHL som har förstört blommorna och som ansvariga för transport så borde de veta hur man avlämnar paket utan att förstöra för mottagaren.
          Intressant att få veta vad dom svarde.


          --------------------
          Karlskrona, Blekinge, Zon 1
           
          Citera
          adrian
          Inlägg 14-04-2005, 13:37
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 1 463
          Medlem sedan:
          08-06-2003
          Medlem nr: 1 638



          Fan vad ruttet att göra så.. mad.gif

          Det låter som den galopperande detektivenm när han ska lämna över ett paket och spelar fotboll med det hela vägen fram till dörren, och sem stod det ömtåligt på paketet för det var gjort av glas... biggrin.gif

          Killen som gjorde detta borde få plantera om hos dig så att han lär sig mer om vad han förstört, prata med hans chef...smile.gif

          Jag tror detta är bättre och kanske han växer som människa för en gångs skull.

          Hoppas det ordnar sig med rabatten.


          --------------------
           
          Citera
          Ewa L
          Inlägg 14-04-2005, 14:24
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem sedan:
          14-01-2003
          Medlem nr: 579



          CITAT (solkatten @ 14-04-2005, 14:15)
          Ewa L
          Kontaktade du DHL eller Hortogreen?
          Det är ju DHL som har förstört blommorna och som ansvariga för transport så borde de veta hur man avlämnar paket utan att förstöra för mottagaren.
          Intressant att få veta vad dom svarde.

          Jag kontaktade Hortogreen, för deras info. De blev förskräckta med tar förstås inget ansvar. Hoppas bara de ser till att det inte händer någon annan.

          Sedan har jag kontaktat DHL, som har gjort en skadeanmälan per telefon. Jag måste också inkomma med en skriftlig — ej e-mail — anmälan.

          Adrian:
          "Det låter som den galopperande detektivenm när han ska lämna över ett paket och spelar fotboll med det hela vägen fram till dörren, och sem stod det ömtåligt på paketet för det var gjort av glas... "

          Det var precis vad jag tänkte eftersom det stod "OBS! Ömtåligt! Levande växter" på paketet. Så paketet som sådant var de alltså rädda om. Men 14 kg sätter sina spår i en späd vår-rabatt. Dessutom de två stora fotstegen!! De har sjunkit ner säkert 5 cm eftersom jag har jordförbättrat så mycket där.


          --------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!


          Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.


          Elton, 10 veckor


           
          Citera
          Blomstertanten
          Inlägg 14-04-2005, 14:35
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 5 380
          Medlem sedan:
          03-08-2003
          Medlem nr: 2 004



          Känner verkligen med dig !

          Vet hur det känns att få rabatter förstörda ! mad.gif Här blir masssor förstört varje vinter när fastighetsskötaren plogar sönder hälften ! Han verkar inte fatta att det inte behöver plogas där wacko.gif Han vet ju att det är rabatter där unsure.gif

          Dessutom kör folk (mest taxi och färdtjänst) i en av rabatterna ! Hjulspår tvärs över lavendel, blåsippor, rosor och annat ! Man kan undra om de överhuvudtaget har körkort unsure.gif


          --------------------
          Glanshammar Närke Zon 3

          Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

          Vår vision är självklar och enkel, och samtidigt helt omvälvande. Den är allas lika värde och allas frihet. Vi kan inte drömma om, inte arbeta för, något mindre. Därför är vi socialister och feminister.


           
          Citera
          Ewa L
          Inlägg 05-07-2005, 06:35
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem sedan:
          14-01-2003
          Medlem nr: 579



          Eftersom jag vet att ni vill ha eventuella slut på följetongerna unsure.gif tongue.gif kommer här rapport om vad som hänt se'n sist.

          Eftersom jag inte hört ett ljud ifrån DHL efter mitt upprörda reklamationsbrev skrev jag ett icke mindre upprört e-mail för några veckor sedan och refererade till mitt brev.

          Fortfarande utan något svar från dem. Men igår damp det ner en utbetalningsavi på hela beloppet!! Utan ursäkt eller kommentar. Borde självklart bli glad för pengarna som ju de fakto ersätter alla plantorna, men jag hade velat haft en liten ursäkt också. sad.gif Nåja. Man kan ju inte få allt här i världen.

          Det lite underliga i sammanhanget är att en perenn (Vit japansk akleja) som jag trodde var död (och reklamerade) kom igen, om också lite ynkligt i år. Däremot en annan (Vinca minor, vit) som jag absolut trodde skulle klara det, gjorde det inte. Så de tog ut varandra prismässigt.

          Det blev en mycket dålig affär för DHL denna transport. Visserligen för mig också ur jobb-synpunkt, fortfarande som ett hål i rabatten där, men är ändå nöjd över att de ersatte mig ekonomiskt. Men som sagt; en liten ursäkt... unsure.gif


          --------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!


          Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.


          Elton, 10 veckor


           
          Citera
          Anma
          Inlägg 05-07-2005, 06:55
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Ja, en ursäkt hade varit på sin plats, men det är svårt med stora företag, dom verkar tro att dom kan leva på sitt rykte utan att behöva upprätthålla den. Roligt ändå att du fick tillbaka hela beloppet du yrkat! Grattis!
           
          Citera
          Elizabeth
          Inlägg 05-07-2005, 15:04
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem sedan:
          18-11-2002
          Medlem nr: 376



          Jag jobbar på ett transport- och logistikföretag (dock inte DHL) och har aldrig hört om något liknande. wub.gif wub.gif

          Tycker dock att det är konstigt att Hortogreen inte tog sitt ansvar. Du var ju DERAS kund och inte DHL:s som de använde som sin underlevarantör. Alltså skulle DE hantera reklamationsärendet. Slarvigt och inte det minsta servicevänligt. Jag skulle inte fortsatta handla hos dem!

          Reklamerar våra kunder till oss så tar VI hand om reklamationen och inte hänvisar dem till åkeriet (vi har ju också våra underleveranöter).

          Men att man överhuvudtaget kommit på tanke att lägga ett paket i en rabatt! Idioter finns överallt! mad.gif mad.gif mad.gif
           
          Citera
          Ewa L
          Inlägg 05-07-2005, 15:14
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem sedan:
          14-01-2003
          Medlem nr: 579



          CITAT (Elizabeth @ 05-07-2005, 16:04)
          Jag jobbar på ett transport- och logistikföretag (dock inte DHL) och har aldrig hört om något liknande. wub.gif wub.gif

          OBS! Seriös och inte näsvis fråga.
          Vad är det du inte hört talas om? Att de är så klantiga? Att de inte bad om ursäkt? Eller att jag fick ersättning?

          Jag kontaktade självklart Hortogreen först. De funderade en stund och ringde mig sedan tillbaka och menade att det var en sak mellan mig och DHL. Och jag — som fullständig lekman — tyckte nog att de hade rätt i det. Deras uppdrag upphör väl iom att transportföretaget tar över.

          Vi skeppar också produkter över hela världen, men jag antar också att om en av våra produkter kommer fram skadad till ex.vis Australien så är det speditören och inte fabriken som är ansvarig.

          Nåja, jag borde väl vara nöjd, och det är jag också. Men som sagt; en liten ursäkt hade smakat bra.
          Skulle också gärna vilja veta vad de sade till mannen med 45-orna.


          --------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!


          Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.


          Elton, 10 veckor


           
          Citera
          Elizabeth
          Inlägg 05-07-2005, 15:16
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem sedan:
          18-11-2002
          Medlem nr: 376



          och en sak till:

          Det är faktiskt sällan som man får ursäkt när någon gjort fel.

          Jag tänker t ex på när man får för lite växel i kassan eller extraprisrabbaten inte är med utan man kör med ordinariepris (trots att man lockat kunderna till affären med extrapriser....) och påtalar det för kassörskan. Hon rättar till felet men ursäkten får man glömma. Det är mer regel än undantag, tycker jag.
           
          Citera
          Elizabeth
          Inlägg 05-07-2005, 15:26
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem sedan:
          18-11-2002
          Medlem nr: 376



          CITAT (Ewa L @ 05-07-2005, 16:14)
          Vad är det du inte hört talas om? Att de är så klantiga? Att de inte bad om ursäkt? Eller att jag fick ersättning?

          Jag kontaktade självklart Hortogreen först. De funderade en stund och ringde mig sedan tillbaka och menade att det var en sak mellan mig och DHL. Och jag — som fullständig lekman — tyckte nog att de hade rätt i det. Deras uppdrag upphör väl iom att transportföretaget tar över.

          Vi skeppar också produkter över hela världen, men jag antar också att om en av våra produkter kommer fram skadad till ex.vis Australien så är det speditören och inte fabriken som är ansvarig.

          Nåja, jag borde väl vara nöjd, och det är jag också. Men som sagt; en liten ursäkt hade smakat bra.
          Skulle också gärna vilja veta vad de sade till mannen med 45-orna.

          Nej, Hortogreens uppdrag upphör inte när transportföretaget tar över. Nu har de varit mycket bekväma och slussade de dig vidare (läs: blev av med bekymret), men de har ett ansvar mot kunden att uppdraget sköts på rätt sätt på alla sätt och viss. Sedan får de ta diskussion med transportföretaget och yrka ersättning för skadorna från det.
           
          Citera

          2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 06:04
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon